Senaste nytt

En nöt att knäcka i corona-tid / Hawaii med amerikanska AMEX-poäng

B380-9 XWB

Medlem
Tack, jag ska kika på LifeMiles. Exc Perk verkar tyvärr inte tillåta att man gör det inom samma kontinent, och som du säger...kan inte föra över till dem från AMEX. United tar också 80k i poäng istället för Singapores 69k såg jag.

Nu med covid så har jag faktiskt inte sett några lieflats till Hawaii alls med United. Lyckas hitta en 757 med lieflats till Denver men sedan är det en vanlig 737-X00 till hawaii, och via LAX & SFO är det 737-X00 hela vägen. Men vad ska man göra, Domestic First är ändå rätt breda och sköna.

Avreseort och destination får inte vara i samma region.
UA definierar Hawaii som en annan än fastlandet så det ska gå!

Var i Hawaii kikar du på?

Kikade själv på tillgänglighet till Honolulu förra månaden och då fanns det tillgängligt på ett gäng widebodies, främst från Chicago, om man var flexibel.
Men håller med dig att Domestic First inte är så dumt!
 

ericwg

Medlem
Avreseort och destination får inte vara i samma region.
UA definierar Hawaii som en annan än fastlandet så det ska gå!

Var i Hawaii kikar du på?

Kikade själv på tillgänglighet till Honolulu förra månaden och då fanns det tillgängligt på ett gäng widebodies, främst från Chicago, om man var flexibel.
Men håller med dig att Domestic First inte är så dumt!

Ok, tack för den infon. Är lite kort på United-poäng tyvärr så behöver nog köra på AMEX/Singapore Airlines ändå.

Ah, förlåt. Det finns såklart flighter till Hawaii med bra säten, men jag har tittat på Island of Hawaii (KOA, Kona) och där är det lite skralare med direktflyg från fastlandet. Skulle såklart kunna flyga in till Honolulu och sedan vidare men med barn så vill jag hålla nere mellanlandningarna. Fanns iaf en 757 med lieflat via Denver, så halvvägs :)
 

J S

Medlem
Lite off-topic men ett generellt tips förutsatt att du är bosatt i USA. Om du inte behöver flyga *A och är öppen för lite andra lösningar så kan jag rekommendera att skaffa Alaskas Visa Signature kreditkort. Oerhört fin förmån med companion pass då man i princip åker två för en på betald biljett, inga begränsningar i destination etc. Använd sedan sign-up bonusen och uppgradera till first class. Nyttjade den första gången under julhelgen för ett antal år sedan på en biljett för $1000.

Alaska har bra rutter till Hawaiis alla öar.
 

ericwg

Medlem
Lite off-topic men ett generellt tips förutsatt att du är bosatt i USA. Om du inte behöver flyga *A och är öppen för lite andra lösningar så kan jag rekommendera att skaffa Alaskas Visa Signature kreditkort. Oerhört fin förmån med companion pass då man i princip åker två för en på betald biljett, inga begränsningar i destination etc. Använd sedan sign-up bonusen och uppgradera till first class. Nyttjade den första gången under julhelgen för ett antal år sedan på en biljett för $1000.

Alaska har bra rutter till Hawaiis alla öar.

Ja, den var ju inte helt dum. Ska ha den i åtanke :) Ska ju då användas på någon dyr revenue med uppgradering som du säger.
 
  • Gilla
Reactions: J S
Toppen