Senaste nytt

Hur boka & betala med SAS Credits

jurgenb

Medlem
Försöker lägga en bokning och betala med SAS Credits.. det går inte så bra, via vanliga sas.se så när man väl väljer SAS Credits och matar in ens uppgifter så får man felmeddelanden.

Tittar man i sina tidigare mail från SAS Corporate så hänvisar dom till en annan igång, väl där så finns inte ens alternativet att betala med SAS Credits..

Fråga - hur bokar man biljetter och betalar med SAS Credits ?
Är det omöjligt pga rådande situation (därav felmeddelandena) så börjar man ju undra...

Screen Shot 2012-11-12 at 15.11.36.png
Screen Shot 2012-11-12 at 15.11.02.png
 
Last edited:

yopeyo

Medlem
Har för mig att man måste ringa dem och meddela vem på företaget som ska vara behörig att använda credits vid bokningen. Då sätter de en flagga på den personens profil som tillåter betalning med credits.
Kan ju finnas fler än en anställd och alla kanske inte ska ha den möjligheten :cool:
Kan hålla med om att felmeddelandet inte är direkt användarvänligt...
 

kristerj

Medlem
Jag höll på och strulade med det också, har dessvärre glömt (har bara lyckats en gång) hur man gjorde. Det var valet av användarnamn och lösenord som inte var självklart. Du kan även boka via det vanliga telefonnumret (0770-727727) om du har fått en pinkod för SAS Credits, annars kan du beställa en. Tror det går snabbast att ringa Corporate Support om du vill boka snart.
 

jurgenb

Medlem
Det MÄRKLIGA är ju att jag kan logga in med samma användarnamn jag försöker boka med och där är jag admin för Credits kontot så det är ju ganska så märkligt hela biten. Känns som SAS har EN DEL o lära av hur man gör webbsajter, corporate easy och annat.

Läge o lägga ned o börja om på ny kula med ALLT! - Detta inkluderat!
 

yopeyo

Medlem
Jag är också admin men behövde som sagt ringa och aktivera min användare för att kunna boka för credits. Efter det har det aldrig varit problem.
 

EBGGOT

Medlem
Jag är också admin men behövde som sagt ringa och aktivera min användare för att kunna boka för credits. Efter det har det aldrig varit problem.

Samma för mig. Första personen sa att det skulle ta 5 dagar att bli "aktiverad". Ringde upp igen och tala med en annan och fick då svaret att det funkar om 5 min ......... för en gång skulle hade jag nytta av en dansk!
 

Glenn E

Medlem
Jag fick just ett erbjudande från SAS credits:
sas credits.jpg
Kan man använda detta för att betala 4 for 2 nätter på Radison?
I så fall är 10-15 % extra rabatt.
Jag kommer betala många nätter på Radison i år så det vore bra.:)
 

agehall

Medlem
Det bör väl gå. I princip köper du credits 1:1.15 per krona och sedan plockar du ut presentkort som du använder. Jag vet inte om presentkorten funkar för 241, men jag kan inte se varför de inte skulle göra det...
 

jumbooze

Medlem
Har idag bokat och delbetalat med Credits, problemet är att jag får inte SAS att skicka ett kvitto som visar Credits avdragna utan bara AMEX & totalsumman före avdraget, har ringt igen och de skulle skicka kvitto men inget kommer.

Hur brukar era kvitton se ut?
Ser man avdraget?

:confused: Man blir ju lite brydd om de verkligen har använts
 

Dr. Miles

Expert
Har idag bokat och delbetalat med Credits, problemet är att jag får inte SAS att skicka ett kvitto som visar Credits avdragna utan bara AMEX & totalsumman före avdraget, har ringt igen och de skulle skicka kvitto men inget kommer.

Hur brukar era kvitton se ut?
Ser man avdraget?

:confused: Man blir ju lite brydd om de verkligen har använts

Jag har betalat hela summan med SAS Credits och jag fick det som vanlig SAS e-ticket.
Det står SAS Account på Form of Payment.

Screenshot20140203_1.png
 
Toppen