Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Renato

Medlem
MC Premium ger 15p per 100kr, inte 25 O ja den andra med 2p per liter finns med. Det jag inte hängde med på var vad du fick dubbelt o vad som var konstigt, kan inte säga att jag gör det nu heller

My bad jag mena 15 p per 100 kr.
Hehe låt mig försöka igen,

Jag tankar 10 liter och liter priset är 10 kr per liter. Så det blir enkelt att räkna.

10 liter × 2p eurobonus = 20 (preem erbjuder)
10 liter x 10 kr/liter = 100 kr = 15p eurobonus (sas erbjuder)

Då får jag det till, 20p + 15p eurobonus = 35p
Jag får inte dom 15p eurobonus.

Tänker jag fortfarande fel.?

Tack
 
My bad jag mena 15 p per 100 kr.
Hehe låt mig försöka igen,

Jag tankar 10 liter och liter priset är 10 kr per liter. Så det blir enkelt att räkna.

10 liter × 2p eurobonus = 20 (preem erbjuder)
10 liter x 10 kr/liter = 100 kr = 15p eurobonus (sas erbjuder)

Då får jag det till, 20p + 15p eurobonus = 35p
Jag får inte dom 15p eurobonus.

Tänker jag fortfarande fel.?

Tack

Det är lite som jag skrev tidigare, de 20 poäng som Preem erbjuder sätts direkt in på ditt EB konto o du kan se dem i SAS appen o vad jag förstår så får du dem så där är inga konstigheter. Detta är precis som de extrapoäng man får via webshoppen eller motsvarande.

Det andra med 15p som du får via kortet är ju en vanlig shopping som vad som helst annat du handlar på kortet (om du går till Ica eller annan affär) och de poängen förs ju över 1gång i månaden från SAS MasterCard till ditt EB konto. Loggar du in i din MasterCard app så kan du säkert se där att du fått poäng för själva tankningen. Att du inte skulle få dem poängen ser jag som väldigt osannolikt men tror du att det ska komma en post på 35p direkt in på ditt EB konto som du kan se i SAS appen så tänker du fel.
 

Renato

Medlem
Det är lite som jag skrev tidigare, de 20 poäng som Preem erbjuder sätts direkt in på ditt EB konto o du kan se dem i SAS appen o vad jag förstår så får du dem så där är inga konstigheter. Detta är precis som de extrapoäng man får via webshoppen eller motsvarande.

Det andra med 15p som du får via kortet är ju en vanlig shopping som vad som helst annat du handlar på kortet (om du går till Ica eller annan affär) och de poängen förs ju över 1gång i månaden från SAS MasterCard till ditt EB konto. Loggar du in i din MasterCard app så kan du säkert se där att du fått poäng för själva tankningen. Att du inte skulle få dem poängen ser jag som väldigt osannolikt men tror du att det ska komma en post på 35p direkt in på ditt EB konto som du kan se i SAS appen så tänker du fel.

Tack för svar jag hst nu gått genom min lista och av 7 gånger så har jag inte fått för 4 st. Och då är det blandade i tider, så något är skumt.

Annars så håller jag med dig, abslout jag förstår att jag inte får det som en post. Så pass är jag medveten. Dålig på att uttrycka mig ibland.
 

FilipJ

Medlem
Hej,

Tankar ni fortfarande med Preem för att få extrapoängen, är det värt det enligt er?
Ibland, det beror på. Precis som svaret brukar vara på godtyckliga frågor... hur värderar du eurobonuspoäng och hur många ören kan du spara per liter genom att tanka någon annanstans? Har du andra alternativkostnader som du väger in?
 

MrRob

Medlem
Hej,

Tankar ni fortfarande med Preem för att få extrapoängen, är det värt det enligt er?

I mitt fall händer det ibland men enbart på den Preem som ligger mellan förskolan och hemmet i ren lättja eftersom jag förbi den då och då naturligt. Den Preem-macken ligger till 95% av fallen alltid exakt 15 öre över den billigaste i staden så det ger mig 7,5 öre per poäng vilket är ett gränsfall för mig huruvida det är värt det.

Preem har dock bättre engångshandskar än t.ex. Ingo och OKQ8 (närmste ST1 i stan erbjuder inte ens handskar) om det nu är en faktor för någon :)
 

Fredde18

Medlem
Hej,

Tankar ni fortfarande med Preem för att få extrapoängen, är det värt det enligt er?
Japp, kör preem. Helt ärligt har jag inte kollat värdet utifrån om det är billigare soppa på andra stationer. Jag inbillar mig att de stora drakarna har i princip samma priser ändå. Dock tar de ju amex vilket väger över för min del. EB-poäng för antal liter tankat samt EB-poäng för att handla på amex-kortet. Den dubbeldippen gör det värt för mig.
 
Tankar ni fortfarande med Preem för att få extrapoängen, är det värt det enligt er?

Min lokala (obemannade) Preem råkar vara den station som regelmässigt har lägst bensinpris i närheten, så jag tankar alltid där när jag är hemma.

Däremot anstränger jag mig inte längre speciellt för att tanka på Preem om jag är ute och kör och får tomt i tanken, utan det får bli det som råkar ligga närmast till. Och att tanka på bemannade stationer är i princip aldrig värt det enligt varenda stickprov jag tog för länge sedan...
 

pswe

Medlem
knappast värt en omväg då det ger för lite besparing / poäng, men det är ändå facinerande att det skiljer upp mot en krona rätt ofta längs med stäckan Halmstad-Malmö, mellan billigast och dyrast. Sett över ett år sparar den här ändå en del
Bensinpriser i Sverige | Bensinpriser.nu
 
Toppen