Återstår att se om de kommer till Sverige tror jag, baserat på att jag nyss läste om våra inrikes resande-volymer innan Corona. Misstänker att det kan finnas andra länder med större behov, om inga andra vinster finns i att inmuta marknaden.
Jag är tämligen övertygad om att minst 50% av anledningen till Norge-satsningen var för att fälla krokben för det stadsstöd som Norwegian önskade. När man gjorde det så drabbade det hela Norwegian, som konkurrerar med Wizzair på långt mycket mer än Norge.
Sedan är ju Norge en tacksam flygmarknad, och den som stod starkas genom Corona (per capita).
Den öppning jag ändå ser för Wizzair inrikes är väl att det vore rätt smidigt att slinga en kort Gdansk-linje (där bas finns) med en inrikes. Skavsta går väl bort inrikes pga sin position och Malmö har inte underlaget för A320 till annat än Stockholm ARN (och dit flyger man ej).
Köpenhamn-Luleå, Köpenhamn-Umeå, Köpenhamn-Oslo, Göteborg-Umeå, Göteborg-Luleå.
Jag tror dock inte att det är något man satsar på om man inte tror sig kunna sänka SAS på sikt, för ingen verkar ju tjäna några stora pengar på dessa linjer (Norwegian backade ju sakta ut redan innan sina problem).
Sen kanske det också kan vara en varumärkesbyggande åtgärd för Wizzair, om man har flygplan att avvara för en sådan insats