Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

HMJ

Medlem
Ja det kan man verkligen säga att det är :(
Känns ju onödigt att sitta i kö till Tallin och inte kunna boka när man väl kommer fram.
Sist jag testade att boka Thai mer än 90 dagar framåt via Tallinn, så sa dem att man hamnar på "waitlist" dvs, dem kan inte biljettera... Vi testade en avgång 89 dagar innan, den gick att biljettera.

Sen vet man inte hur det ser ut för dem som använder Uniteds bonusprogram, dom kanske kan boka och få biljetterna längre fram än 90 dgr.
 
Last edited:

MLG55

Medlem
Sist jag testade att boka Thai mer än 99 dagar framåt via Tallinn, så sa dem att man hamnar på "waitlist" dvs, dem kan inte biljettera... Vi testade en avgång 89 dagar innan, den gick att biljettera.

Sen vet man inte hur det ser ut för dem som använder Uniteds bonusprogram, dom kanske kan boka och få biljetterna längre fram än 90 dgr.
Så kan det nog vara :)
 

Andreas Q

Medlem
Loggade in och såg att jag hemska tanke har en 15000 poäng som löper ut 30 november. Har just nu inga resor planerade och med tanke på att nedstängning 2.0 är förestående så lär det inte resas något de närmaste månaderna.

Skall man boka något som SAS med stor sannolikhet kommer tvingas ställa in så man får tillbaka poängen. Hur lång livstid får de vid inställt flyg?

Eller vad finns där för bra coronasäkra resmål de närmaste månaderna?

Norrsken i Kiruna?
Sälsafari på Färöarna?
Isfiske i Luleå?
 

Gasterlund

Medlem
Loggade in och såg att jag hemska tanke har en 15000 poäng som löper ut 30 november. Har just nu inga resor planerade och med tanke på att nedstängning 2.0 är förestående så lär det inte resas något de närmaste månaderna.

Skall man boka något som SAS med stor sannolikhet kommer tvingas ställa in så man får tillbaka poängen. Hur lång livstid får de vid inställt flyg?

Eller vad finns där för bra coronasäkra resmål de närmaste månaderna?

Norrsken i Kiruna?
Sälsafari på Färöarna?
Isfiske i Luleå?
Isfiske i Kiruna i maj!
 
Jag bokade just ARN-IST via WAW (LOT/Turkish) i business. Har även hittat biljetter via Oslo när jag letat runt.

Oslo betyder att Skandinavien tydligen inte är helt blockerat. Dock vill jag ha Stockholm, eller möjligen Göteborg om flygtrafiken till Umeå helt magiskt återuppstår. Via Oslo eller Köpenhamn blir en sträcka för mycket, men det får väl gå i nödfall.

Norrsken i Kiruna?
Sälsafari på Färöarna?
Isfiske i Luleå?

Färöarna är riktigt häftigt, och säsong spelar inte så stor roll, det blir vare sig varmt eller särskilt kallt på öarna.
 

palmen

Moderator
Loggade in och såg att jag hemska tanke har en 15000 poäng som löper ut 30 november. Har just nu inga resor planerade och med tanke på att nedstängning 2.0 är förestående så lär det inte resas något de närmaste månaderna.

Skall man boka något som SAS med stor sannolikhet kommer tvingas ställa in så man får tillbaka poängen. Hur lång livstid får de vid inställt flyg?

Eller vad finns där för bra coronasäkra resmål de närmaste månaderna?

Norrsken i Kiruna?
Sälsafari på Färöarna?
Isfiske i Luleå?
Ställer sas in och dina poäng har gått ut finns det risk att du inte får tillbaka dom. Jag skulle se till att nyttja dom på något där du har användning och inte chansa på inställda flighter.

Normalt sätt förlängs inte poäng vid inställd flight.
 

Gasterlund

Medlem
Oslo betyder att Skandinavien tydligen inte är helt blockerat. Dock vill jag ha Stockholm, eller möjligen Göteborg om flygtrafiken till Umeå helt magiskt återuppstår. Via Oslo eller Köpenhamn blir en sträcka för mycket, men det får väl gå i nödfall.

Ja, direktflighterna mellan ARN-IST har jag bara sett eko-biljetter på dessvärre.
 

Kimmen00

Medlem
Nej då, det går att få till ARN-IST i Business. Jag har åkte det på en bonusresa till Tokyo och har just nu en resa nästa år bokad till Bali där hemresan är via IST-ARN.

Åkt många gånger med poäng ARN-IST i C.
Finns upp till 4 platser ibland, 2 platser tycker jag man hittar mer eller mindre alltid om man är ute i god tid.
har tre resor bokade nästa år (Kuala Lumpor, Houston samt Mauritius) där de är via IST i C (4 platser)
 

Senator

Moderator
Ja, direktflighterna mellan ARN-IST har jag bara sett eko-biljetter på dessvärre.

Nej då, det går att få till ARN-IST i Business. Jag har åkte det på en bonusresa till Tokyo och har just nu en resa nästa år bokad till Bali där hemresan är via IST-ARN.

Åkt många gånger med poäng ARN-IST i C.
Finns upp till 4 platser ibland, 2 platser tycker jag man hittar mer eller mindre alltid om man är ute i god tid.
har tre resor bokade nästa år (Kuala Lumpor, Houston samt Mauritius) där de är via IST i C (4 platser)

Vår egen statistiker @Tonton påpekade överför mig i samma läge att Turkish kör väldigt mycket "married segment" mellan ARN, GOT, CPH, OSL och LHR (tror jag). T.ex. när jag skulle boka ARN-IST-HKT fanns inte ARN-IST men ARN-IST-HKT fanns. Samma när jag bokade ARN-IST-SGN.
 
Toppen