Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

HCas

Medlem
Om det varierar tämligen slumpmässigt var i "kön" ärendena hanteras skulle jag nog påstå att den inte uppfyller definitionen av en kö. Jag tänker då snarare på att ärendena hanteras som en sopcontainer fylld med post-it-lappar.

Glöm inte att ärendena kan ramla ur kön också. Jag antar att containern då och då töms ut på marken när den börjar bli för full, och de post-it-lapparna som blåser omkring där vet man inte vad som händer med.
 

majoren

Medlem
Jag hörde av mig till Amex angående detta och dem hänvisade rätt tillbaka till SAS och sa att dem inte kunde göra något. "Det är bara att vänta lite till" :/
Förstår inte den hetsjakt som bedrivs mot SAS. Amex ger ett helt korrekt råd: Vänta lite till. Genom den rekapitalisering som beslutades på bolagsstämman är ju SAS ekonomi - och återbetalningarna till dig och mig - tryggade. Har vi väntat sedan i våras kan vi vänta tills december. Både norska Luftfartstillsynet och dess danska motsvarighet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, stöter på för utbetalning. I det norska fallet med hot om vite om återbetalningarna till norska resenärer inte genomförts senast 1 december. SAS själva har svarat "ultimo januari" till de danska myndigheterna. Vi är snart där...
 

Kris

Medlem
Förstår inte den hetsjakt som bedrivs mot SAS. Amex ger ett helt korrekt råd: Vänta lite till. Genom den rekapitalisering som beslutades på bolagsstämman är ju SAS ekonomi - och återbetalningarna till dig och mig - tryggade. Har vi väntat sedan i våras kan vi vänta tills december. Både norska Luftfartstillsynet och dess danska motsvarighet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, stöter på för utbetalning. I det norska fallet med hot om vite om återbetalningarna till norska resenärer inte genomförts senast 1 december. SAS själva har svarat "ultimo januari" till de danska myndigheterna. Vi är snart där...
Kul! Skulle inte beskriva det som hets att vänta >6mån på en återbetalning. :)
 

ekf

Medlem
Förstår inte den hetsjakt som bedrivs mot SAS. Amex ger ett helt korrekt råd: Vänta lite till. Genom den rekapitalisering som beslutades på bolagsstämman är ju SAS ekonomi - och återbetalningarna till dig och mig - tryggade. Har vi väntat sedan i våras kan vi vänta tills december. Både norska Luftfartstillsynet och dess danska motsvarighet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, stöter på för utbetalning. I det norska fallet med hot om vite om återbetalningarna till norska resenärer inte genomförts senast 1 december. SAS själva har svarat "ultimo januari" till de danska myndigheterna. Vi är snart där...
Om jag hade väntat på en större återbetalning sedan mars så hade mitt tålamod tagit slut för länge sedan och jag hade gjort vad jag kunnat för att möjliggöra snabbare återbetalning... Men som tur är är jag inte drabbad.
 

Senator

Moderator
Förstår inte den hetsjakt som bedrivs mot SAS. Amex ger ett helt korrekt råd: Vänta lite till. Genom den rekapitalisering som beslutades på bolagsstämman är ju SAS ekonomi - och återbetalningarna till dig och mig - tryggade. Har vi väntat sedan i våras kan vi vänta tills december. Både norska Luftfartstillsynet och dess danska motsvarighet, Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen, stöter på för utbetalning. I det norska fallet med hot om vite om återbetalningarna till norska resenärer inte genomförts senast 1 december. SAS själva har svarat "ultimo januari" till de danska myndigheterna. Vi är snart där...

Kul! Skulle inte beskriva det som hets att vänta >6mån på en återbetalning. :)

Om jag hade väntat på en större återbetalning sedan mars så hade mitt tålamod tagit slut för länge sedan och jag hade gjort vad jag kunnat för att möjliggöra snabbare återbetalning... Men som tur är är jag inte drabbad.

Fundera på följande.. En familj på två vuxna och två barn har sparat under flera år för att åka på en drömresa över påsk. Resan ställs in och det finns inte pengar till sommarresa, eller en höstresa. Lite förståelse och empati för att alla inte har samma resurser skulle vara bra.
 

Kris

Medlem
Fundera på följande.. En familj på två vuxna och två barn har sparat under flera år för att åka på en drömresa över påsk. Resan ställs in och det finns inte pengar till sommarresa, eller en höstresa. Lite förståelse och empati för att alla inte har samma resurser skulle vara bra.
Vilket är exakt min poäng. Jag skulle inte beskriva det som hetsigt att vänta utan snarare väldigt tillmötesgående från kundens sida. Har full förståelse för att folk pressar på för att få sina resor tillbakabetalda.
 

mha321

Medlem
Fullt rimligt att man får vänta lite längre än vanligt på återbetalning i dessa tider.

6 månader och längre är definitivt *inte* lite längre.

Personligen ja jag tycka att en dryg månad eller kanske en och en halv kan vara acceptabelt för något som normalt skulle komma efter 1-2 veckor. De refunds som är "yngre" än så låter jag vänta. Och så långe kan nog de flesta klara av det ur det ekonomiska perspektivet.
 

Rodnt

Medlem
Tycker allt annat än en vecka är oacceptabelt. Hade SAS varit ok med att vi gör likadant, dvs bokar en resa och betalar om ett par månader/när vi känner för det, ja då hade det varit en annan sak.

Prövar nog Amex.
 

Tomas E

Medlem
Förstår inte den hetsjakt som bedrivs mot SAS. Amex ger ett helt korrekt råd: Vänta lite till. Genom den rekapitalisering som beslutades på bolagsstämman är ju SAS ekonomi - och återbetalningarna till dig och mig - tryggade.
SAS har mig veterligen aldrig erkänt att deras långsamma återbetalningar beror på likviditetsbrist, vilket alla utomstående inser är orsaken, utan har skyllt på att det är så komplicerat att betala tillbaka. Så ärligt talat, varför nu börja tro på något SAS säger?
 
  • Gilla
Reactions: obs
Toppen