Senaste nytt

Posta din utsikt! (Hotell)

Tommy

Medlem
Hälsningar från Hilton Gdansk svalt i luften
6F0678B6-8310-4563-87B2-70BB6B337234.jpeg
 

intuition

Medlem
Då kör vi lite utsikter från Clarion Collection Temperance Malmö
Rum 101 - rakt under det trevliga 321 i post 554 som jag haft ett par gånger. (det krävs doktorsexamen för att reda ut rumsnumreringen på det här hotellet)


Ingen utsikt över innergård, men istället egen skuggig altan där man grogga lite mellan arbetspassen.

Temperance 101.jpg
 

intuition

Medlem
Clarion Grand Helsingborg
Rum 589, stillsam utsikt med soluppgång över Mariakyrkan.
Hotellet kändes i stort sett fullbokat. Hade två rum, och hamnade högst upp och längst bort i 589 och 590.

Grand HBG 589.jpg



Fördelen med 5.e våningen är att alla rum vetter mot baksidan. Sviten och andra premium-rum med de fina utsikterna mot stortorget lider av nattlivet och gamla k-märkta (?) fönster. Men hit upp orkar väl knappt fiskmåsarna ens.
Grand HBG taket.jpg
 

intuition

Medlem
Clarion Collection Temperance, rum 202 (inte i närheten av 101 i post 5588, inte ens samma byggnad)

I original-byggnaden, mot framsidan, med full utsikt som Ica Väster. Helt OK rum.
Temperance 202.jpg


När jag kom i morse hade personalen redan checkat in mig och nyckeln var klar.
- Hej intution! 202 idag, så får du lite närmare till kaffet!

Man kanske är för ofta på ett ställe om de kan förnamnet. Men nu kan de tydligen också läsa tankar. För i förra veckan blev jag av någon anledning blivit flyttad till skumma rum som bara nås genom vindlande gångar. (Där är en medarbetare som inte riktigt fattar det där med rooming, så hon flyttar mig alltid till sämsta rummet vid incheckning...). Så jag hade tänkt klaga och berätta att om man har dagrum så är det bra om det är ett rum med hyfsat skrivbord, vägguttag och lampor och framförallt nära kaffet. Men så pallade jag inte att vara en gnällspik och lät det bero.
Och idag visste de till och med om att jag var missnöjd över avståndet till kaffet!
 
Toppen