Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

McFace

Medlem
Mailade även supporten på Billhop och fick följande svar: "Kampanjen har tyvärr utgått sedan länge och eventuell länk skall inte vara aktiv."

"Stör aldrig din fiende när han är på väg att göra ett misstag."

Uttrycket lär ha myntats av Napoleon, men principen är nog tillräckligt enkel för att fler ska ha förstått det även före honom.

Det som är mindre känt är att många militäriska principer egentligen är organisatoriska (eller snarare logistiska) vilket gör dem applicerbara generellt, inte bara i strid.

I det här fallet skulle man exempelvis istället kunna säga "uppmärksamma inte i onödan din leverantör på att du åtnjuter en fördel han inte räknat med" eller kanske "vänligen, ställ inte den där typen av frågor till kundtjänst eftersom det saboterar för oss alla".
 

Gasterlund

Medlem
"Stör aldrig din fiende när han är på väg att göra ett misstag."

Uttrycket lär ha myntats av Napoleon, men principen är nog tillräckligt enkel för att fler ska ha förstått det även före honom.

Det som är mindre känt är att många militäriska principer egentligen är organisatoriska (eller snarare logistiska) vilket gör dem applicerbara generellt, inte bara i strid.

I det här fallet skulle man exempelvis istället kunna säga "uppmärksamma inte i onödan din leverantör på att du åtnjuter en fördel han inte räknat med" eller kanske "vänligen, ställ inte den där typen av frågor till kundtjänst eftersom det saboterar för oss alla".
Synpunkten framgår rätt tydligt av Berglunds svar, men tack för att du broderar ut den ytterligare. Själv kan jag tycka att det är ett rimligt agerande att kontakta kundtjänst när man inte mottagit den förmån som en värvningslänk skulle ge, men där tycker vi tydligen olika.
 
Själv kan jag tycka att det är ett rimligt agerande att kontakta kundtjänst när man inte mottagit den förmån som en värvningslänk skulle ge, men där tycker vi tydligen olika.
Själv kan jag tycka att det är rimligt agerande att läsa instruktionerna på sidan där man blir värvad.
Billhop värvning
Troligtvis kommer en felsida komma upp där det står att kampanjen är avslutad, det verkar dock som om att man går vidare och anmäler sig så får man sin "bonus" som värvning. Det här är inget vi kan styra över, fungerar det så fungerar det men vi pratar inte med kundtjänst om det.
 

bvs

Medlem
Vet inte om någon hamnat i samma situation som mig med faktura som innefattar ROT och frågor från Skatteverket men det kan krävas lite manuellt jobb tydligen.

Jag är ingen frekvent användare av Billhop men betalade en ganska stor summa (100k+) för ett tag sen för att komma över andra bonusgränsen på Amex Plat innan jag avslutade kortet.

Rotavdrag var inblandat och i dag hörde företaget jag betalat av sig och sa att Skatteverket hade frågor om vad Billhop AB var och att de inte kunde godkänna deras utbetalning (jag lät företaget hantera ROT) eftersom de inte kunde verifiera att köparen haft kostnaden för uppdraget.

Lösningen på problemet var att jag fick ringa upp Skatteverket och prata med en handläggare som sa åt mig att maila in underlag från Billhop där de kunde se att jag faktiskt var den som betalat. Handläggaren verifierade att det var allt som behövdes och ärendet gick vidare.
 
Vet inte om någon hamnat i samma situation som mig med faktura som innefattar ROT och frågor från Skatteverket men det kan krävas lite manuellt jobb tydligen.

Jag är ingen frekvent användare av Billhop men betalade en ganska stor summa (100k+) för ett tag sen för att komma över andra bonusgränsen på Amex Plat innan jag avslutade kortet.

Rotavdrag var inblandat och i dag hörde företaget jag betalat av sig och sa att Skatteverket hade frågor om vad Billhop AB var och att de inte kunde godkänna deras utbetalning (jag lät företaget hantera ROT) eftersom de inte kunde verifiera att köparen haft kostnaden för uppdraget.

Lösningen på problemet var att jag fick ringa upp Skatteverket och prata med en handläggare som sa åt mig att maila in underlag från Billhop där de kunde se att jag faktiskt var den som betalat. Handläggaren verifierade att det var allt som behövdes och ärendet gick vidare.
Tack för Infon, bra att veta!
 

Gargamel

Medlem
Vet inte om någon hamnat i samma situation som mig med faktura som innefattar ROT och frågor från Skatteverket men det kan krävas lite manuellt jobb tydligen.

Jag är ingen frekvent användare av Billhop men betalade en ganska stor summa (100k+) för ett tag sen för att komma över andra bonusgränsen på Amex Plat innan jag avslutade kortet.

Rotavdrag var inblandat och i dag hörde företaget jag betalat av sig och sa att Skatteverket hade frågor om vad Billhop AB var och att de inte kunde godkänna deras utbetalning (jag lät företaget hantera ROT) eftersom de inte kunde verifiera att köparen haft kostnaden för uppdraget.

Lösningen på problemet var att jag fick ringa upp Skatteverket och prata med en handläggare som sa åt mig att maila in underlag från Billhop där de kunde se att jag faktiskt var den som betalat. Handläggaren verifierade att det var allt som behövdes och ärendet gick vidare.
Intressant, jag betalade nyligen för flyttstäd och fick ganska snabbt brev från Skatteverket att det var ansökt och klart. Kanske är skillnad mellan handläggare och eventuellt det högre beloppet.
 

Kimmen00

Medlem
Betalar alltid städen via Billhop, aldrig vart några konstigheter.. även flera ganska stora ROT-belopp och även där inga problem. Beror nog på handläggaren?
 

Delayed

Medlem
Varför skulle det vara någon skillnad på att betala fem sex eller sjusiffrigt för den delen?
Det är väl ganska standard att olika betallösningar/betalförmedlare har en maxgräns som inte utan vidare överskrids. Vore inte konstigt om det fanns någon sådan här. Till skillnad från @Berglund tror jag faktiskt att det finns en del här som inte brukar betala sexsiffriga belopp tlll Skatteverket via Billhop. ;)
 
Toppen