Senaste nytt

Champagnetråden

Kunde inte hålla mig... (Är full av förväntan)
IMG_1916.jpeg
 
Bollinger levererar! PN VZ15 är riktigt, riktigt bra! En mini LGA. Extremt små fina bubblor, väldigt koncentrerad, väldigt kraftfull. Finns rostade kaffebönor, kakao, lite sherry-aktig. Drar ut på flaskan, den öppnar upp sig fint efter en stund när den blivit lite varmare. Kommer vara helt underbar om 5 år gissar jag. Värd varje krona trots @MTheC tankar om priset ;) Köp! (Och drick).
 

MTheC

Medlem
Bollinger levererar! PN VZ15 är riktigt, riktigt bra! En mini LGA. Extremt små fina bubblor, väldigt koncentrerad, väldigt kraftfull. Finns rostade kaffebönor, kakao, lite sherry-aktig. Drar ut på flaskan, den öppnar upp sig fint efter en stund när den blivit lite varmare. Kommer vara helt underbar om 5 år gissar jag. Värd varje krona trots @MTheC tankar om priset ;) Köp! (Och drick).
Låter väldigt bra, får se när jag får tillfälle att hämta mina men låter ju som de kan få ligga ett tag utan att ta skada av det...
 

MTheC

Medlem
Öppnade denna från Henri Abele nu på kvällen, doften var överraskande komplex med både lite florala inslag och en härlig brödighet. Tyvärr levererade den inte alls smakmässigt, tunn och nästintill blaskig - viss antydan till brödighet och honung men inte imponerad. Blev ett litet glas av den, ska se om den blir bättre imorgon.
IMG_20201015_204727.jpg
 

Rickard_O

Medlem
Öppnade denna från Henri Abele nu på kvällen, doften var överraskande komplex med både lite florala inslag och en härlig brödighet. Tyvärr levererade den inte alls smakmässigt, tunn och nästintill blaskig - viss antydan till brödighet och honung men inte imponerad. Blev ett litet glas av den, ska se om den blir bättre imorgon. Visa bifogad bild 114261
Hur förvarar du champagne till dagen efter?
Gissar på att du inte bara trycker ner lite toapapper/hushållspapper som min kära sambo visade mig att man kunde göra på våran typ 3e date :D
 

MTheC

Medlem
Hur förvarar du champagne till dagen efter?
Gissar på att du inte bara trycker ner lite toapapper/hushållspapper som min kära sambo visade mig att man kunde göra på våran typ 3e date :D
Har ett antal "champagne stoppers", ungefär som denna: Champagnekork POP! - Lagerhaus.se och så får den stå i kylskåpet.
Tycker många champagner är bättre dagen efter. Man kan ibland tappa lite bubblor men tycker korkarna av den typen ovan är ganska bra på att hålla kvar det mesta av bubblorna.
 

Rickard_O

Medlem
Har ett antal "champagne stoppers", ungefär som denna: Champagnekork POP! - Lagerhaus.se och så får den stå i kylskåpet.
Tycker många champagner är bättre dagen efter. Man kan ibland tappa lite bubblor men tycker korkarna av den typen ovan är ganska bra på att hålla kvar det mesta av bubblorna.
Trodde det skulle vara något mer avancerat!
Man kanske skulle investera i en sådan, så man kan träna på att sätta på dom, sällan jag får det att funka i loungerna...:rolleyes:
 
Toppen