Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

mha321

Medlem
Benns.se tar amex! Alltid mitt förstahandsval vid inköp av marinprodukter. Senast jag beställde från Benns så skickades paketet dessutom från Erlandssons, antar att de har någon form av samarbete.
Erlandsson har köpt Benns, så det kan man säga :)

När du säger det har jag noterat samma sak. Däremot tar de inte Amex I butiken.
 

intuition

Medlem
Svenska spel har bytt betal-lösning till swedbank pay och jag lyckas inte betala med Amex. Jag bara undrar om det är någon som vet om det är Swedbank pay som inte tar amex eller om det är svenska spel som blockerar?

-- Tillagt
OK, hittade nu att det är Svenska spel som inte accepterar Amex
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Svenska spel har bytt betal-lösning till swedbank pay och jag lyckas inte betala med Amex. Jag bara undrar om det är någon som vet om det är Swedbank pay som inte tar amex eller om det är svenska spel som blockerar?

-- Tillagt
OK, hittade nu att det är Svenska spel som inte accepterar Amex
Swedbank pay på mingolf tar inte heller amex.
 

ChJ

Medlem
Svenska spel har bytt betal-lösning till swedbank pay och jag lyckas inte betala med Amex. Jag bara undrar om det är någon som vet om det är Swedbank pay som inte tar amex eller om det är svenska spel som blockerar?

-- Tillagt
OK, hittade nu att det är Svenska spel som inte accepterar Amex
Amex har i sina egna villkor för kortinlösen begränsningar avseende bl.a. att Amex inte får accepteras som betalmedel för spel. Nu hittar jag inte nyare version än mars 2019, men där framgår:

2.4 Affärspartnern får inte acceptera Kort för:
[...](vi) varor eller tjänster som har samband med spel (inklusive online-spel), spelmarker, spelkrediter eller lottsedlar;[...]

Swedbank pay på mingolf tar inte heller amex.
Inte varit med om att Swedbank Pay någonsin tagit Amex? Men jag har inte provat alla ställen som har Swedbank Pay (upplever det som en allmänt jobbig betalväxel däremot, men kan också vara dålig integration då det främst är inom kollektivtrafiken jag utsätts för Swedbank Pay)...
 

intuition

Medlem
När man matade in ett Amex ser allt bra ut och det går bra att fortsätta. Det var i ett senare skede man fick ett kryptiskt av typen "Vi hittar inte din betalning".

... (upplever det som en allmänt jobbig betalväxel däremot, men kan också vara dålig integration då det främst är inom kollektivtrafiken jag utsätts för Swedbank Pay)...
Det kan jag hålla med om. Svenska spel har tydligen låtit Swedbank pay konvertera de befintliga kort-uppgifterna i deras tidigare betallösning, med effekten att ingenting fungerar längre...
 
Skulle betala på Matsmart med mitt Amex idag, och då tar dom tydligen inte emot Amex längre. Matsmart kör Klarna, så hoppas inte det är så allmänt.

Edit: Även på Webhallen gick inte Amex med Klarna
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Skulle betala på Matsmart med mitt Amex idag, och då tar dom tydligen inte emot Amex längre. Matsmart kör Klarna, så hoppas inte det är så allmänt.

Edit: Även på Webhallen gick inte Amex med Klarna

Jag använde Amex med Klarna för någon timma sedan - på Apotea :)

Webbahallen tar Amex via både Klarna och Paypal vanligtvis. Var tvungen att gå in och titta nu, och Amexloggan finns fortfarande på Klarnaalternativet.
 
Toppen