Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

Canadien

Medlem
Får man boka följande rutt:

GOT-FRA-ORD-NYC ?

Som Palmen skrev så är det säkert OK. Själv hade jag dock försökt hitta en direkt till NYC från Frankfurt/München. Om du inte åkt United business inrikes så kanske det kan vara kul, men annars skulle jag försöka undvika det benet. Speciellt om det är under säsong då det kan komma lite snö.
 

Senator

Moderator
Som Palmen skrev så är det säkert OK. Själv hade jag dock försökt hitta en direkt till NYC från Frankfurt/München. Om du inte åkt United business inrikes så kanske det kan vara kul, men annars skulle jag försöka undvika det benet. Speciellt om det är under säsong då det kan komma lite snö.

Sen är US CBP hemskt på ORD i min erfarenhet. Dock är ORD-NYC marknaden en riktig affärsmarknad så erbjudande på både United och American har varit bättre jämfört med likvärdiga linjer i tid och distans.
 

Bulle

Medlem
Som helt novis, och ber på förhand om ursäkt för denna kanske för enkla fråga, men är ivrig att lära mig när poängen nu rullar in och närmar mig EBG. Vad innebär egentligen att boka en ”route” i det här sammanhanget? Och vad menas med att boka med ”Tallinn”?
 

Rickard_O

Medlem
Som helt novis, och ber på förhand om ursäkt för denna kanske för enkla fråga, men är ivrig att lära mig när poängen nu rullar in och närmar mig EBG. Vad innebär egentligen att boka en ”route” i det här sammanhanget? Och vad menas med att boka med ”Tallinn”?
En routing är en sträcka, tex Stockholm-Köpenhamn-Los Angeles.

Tallinn är där dom är baserade som tar emot bokningar för 2-4-1 vouchers.
Kan läsa mer här, SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020) | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Bulle

Medlem
Tallinn är där dom är baserade som tar emot bokningar för 2-4-1 vouchers.

Stort tack för svaret! Ringer man alltså dit om man ska boka en mer avancerat rutt, alltså med mellanstopp osv? För annars har jag förstått att man kan boka en 2-4-1-resa direkt själv? Alltså t ex ARN-NYC?
 

Xpressen

Medlem
En routing är en sträcka, tex Stockholm-Köpenhamn-Los Angeles.

Rätta mig om jag har fel här men jag tänker mer att sträckan i det här fallet är Stockholm-Los Angeles och routingen är Stockholm-Köpenhamn-Los Angeles. Alltså att sträckan är från start till mål och routingen är hur du tar dig dit inklusive alla stopp.
 

HMJ

Medlem
Turkish mellanlandar i Cancun påväg till Mexico city vet jag:)
Har noterat det också, dock har jag inte sett någon award på mex-cun-mex. Kanske måste denna boka från/till IST?
Det vore trevligt om det gick att boka in Lufthansa F till MEX och vidare därifrån till CUN på genomgående biljett!

Edit: @Tonton har du någon erfarenhet av ovan iom ditt inlägg från tidigare som jag citerade när frågan om CUN dök upp?
 
Toppen