Senaste nytt

SAS mystiska "Guldsupport"

henke12

Medlem
Har under en lång tid funderat på vad folk menar när de skriver/säger att de har pratat med, fått stå i kö, fått dålig service av "Guldsupporten"

Mig veterigen finns ingen Guldsupport en kan ringa till, det finns endast en support där statusmedlemmar har förtur i kön och har möjlighet att ringa dygnet runt.

Har jag missuppfattat det helt eller har SAS kommunicerat på ett illa sätt till sina guldmedlemmar att det finns en särskilt kundtjänst för guldmedlemmar?


(Eurobonus Guld/Diamant har ju sin emailadress där man kan få hjälp med frågor gällande Eurobonus men det är ju någonting annat)

EDIT:
Slängde dit en poll för att se hur BC-medlemmar uppfattar situationen
 

palmen

Moderator
Jag tror att folk gör egna tolkningar om att de h as menar hos en specifik support.

Har inte sett att sas kommunicerat att det är en specifik enhet som tar hand om dessa samtal.
 

FilipJ

Medlem
Tar åt, men inte illa vid, mig. Varför jag skriver så är för att jag läst det många gånger här på BC och:
9F667C3F-2BFF-496B-9E0D-AD870119B3BC.jpeg
 

Tongen2

Medlem
Klart det är en guldsupport! Dom sätter ju verkligen guldkant på hur hjälpsamma och engagerade de är när man ringer dit!

Eller nej, vänta nu, så var det ju inte.
Nä, det är med högsta sannolikhet den "vanliga" kundtjänsten fast med köglid på vägen dit.

Ibland har jag upplevt att jag haft "förmånen" att eventuellt få prata med någon på den "riktiga" guldsupporten så att säga. Då har det blivit fullträff i service och engagemang och kunskap! Men så är det väl alltid oavsett kundtjänst såklart.
Sedan Corona har den ju dock försämrats rejält tyvärr. Då är det i mitt tycke extra viktigt att vara på tårna och serviceminded.
 

Homer

Medlem
Vid en ytlig betraktelse är det nog inte helt uppenbart för många att:

A. Det förvisso finns en guldsupport, men dessa kan man bara kontakta via e-post.

B. Deras support gäller bara Eurobonusfrågor

C. Vilka ärenden som är Eurobonusfrågor är inte klart definierat utan kan variera beroende på
dagsformen på den som läser och besvarar e-posten.
 
Den där Guldsupporten består ju av att någon, vanligtvis engelsk talade person, svarar och hjälper dig utanför ordinarie öppettider.
Något som jag använt ett antal gånger för att boka om biljetter nära in på flight avgång.
 

palmen

Moderator
Den där Guldsupporten består ju av att någon, vanligtvis engelsk talade person, svarar och hjälper dig utanför ordinarie öppettider.
Något som jag använt ett antal gånger för att boka om biljetter nära in på flight avgång.
Dvs samma support som man väl kan nå tex från USA, de behöver inte anpassa sig till svenska öppettider utgår jag ifrån.
 

ski

Medlem
Pandion har ett dedikerad grupp ( fanns åtminstone för två år sedan när jag Pandion). De var proffsiga och hjälpsamma. Träffade några därifrån på ett event på SAS Frösundavik.
 
Toppen