Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Jonas C

Medlem
Pratade med Tallinn idag och fick höra att kontoret för Amex 2for1-bokningen i Tallinn kommer att stängas och flyttas till Cypern. Avtalet kommer att tas över av Sykes (samma företag som har hand om svenska supporten i Sveg).

När det sker är ännu oklart men det kommer att innebära stora försämringar i kompetensen hos personalen och sannolikt göra det jobbigare för bokningar av bonusresor framöver.
 

Alf

Medlem
Det var en tråkig nyhet nu när Tallin har blivit riktigt bra. Jag tycker det är uselt med all outsourcing som sker. Ett stort och kompetent företag skall sköta dessa saker själva och inte köpa in denna kompetens. Det är bara kortsiktiga lösningar innan någon räknenisse tycker det börjar bli för dyrt och då är det dags för en ny runda. Allt till det sämre för kunden istället för det bästa för kunden.
 

HMJ

Medlem
men det kommer att innebära stora försämringar i kompetensen hos personalen och sannolikt göra det jobbigare för bokningar av bonusresor framöver.
Vad grundar du detta på? Jag tycker nästan att när man ringt och bokat direkt med "sas",utanför Tallinns tider, dvs utan att applicera vouchern, fått till roligare/bättre routings? Men det kanske inte är i Sveg man hamnar?
 
Ringde till amex Tallinn igår, tydlig brittisk accent. Ny kontakt för mig, men jobbade bra, hittade grejer och frågade kollegan när hon var osäker. Har funkat bra med Tallinn i princip alla gånger jag pratat med dem. Synd att det flyttas ut.
 

palmen

Moderator
Tråkigt om så blir fallet, finns många duktiga medarbetare i Tallinn.

Sen ska man kanske inte måla fan på väggen redan nu innan vi vet hur det kommer att fungera. Kan mycket väl finnas kompetent personal som jobbar från Cypern också.

Snarare större risk att man ser över regelverket och sedan strikt följer detta med mindre flexibilitet som vi har nu, eller så blir det raka motsatsen. Vi kanske får vilda västern igen om vi har tur :D
 

apknug

Medlem
Tråkigt om så blir fallet, finns många duktiga medarbetare i Tallinn.

Sen ska man kanske inte måla fan på väggen redan nu innan vi vet hur det kommer att fungera. Kan mycket väl finnas kompetent personal som jobbar från Cypern också.

Snarare större risk att man ser över regelverket och sedan strikt följer detta med mindre flexibilitet som vi har nu, eller så blir det raka motsatsen. Vi kanske får vilda västern igen om vi har tur :D
Ja det viktiga är i alla fall att det läggs ut på entreprenad, då ökar chanserna att det inte skall vara nån stelbent gammal SAS anställd som säger att; "det går inte".

Ser fram emot mitt första samtal till soliga Cypern!
 
Last edited:
Tråkigt. Bra om vi kan få reda på datum så att man kan ringa och boka (om) innan dess. Nybörjarna lär inte kunna svara på vad man gör nu med vouchers som löper ut...
 
Tråkigt. Bra om vi kan få reda på datum så att man kan ringa och boka (om) innan dess. Nybörjarna lär inte kunna svara på vad man gör nu med vouchers som löper ut...
Så när du har börjat ett nytt jobb kan man då anta att du har varit helt rookie i allt?
Jag tycker det är trist att döma ut detta innan vi ens har ett hum om någonting.
Ang förlängning på vouchers, det lär vara strikta order uppifrån oavsett.
 
Toppen