Senaste nytt

När slutar folk flyga med Ryanair?

Palazzi

Medlem
När ett annat bolag blivit skickligare på marknadsföring...

Då varumärket Ryanair nu är så etablerat och starkt har jag svårt att se att någon förändring inom kort. IKEA har ju klarat sig ett tag på sin lågprisprofil :).

När inte ens den mängd dynga som O'Leary spyr ur sig skrämmer kunderna kan jag inte förstå vad som skulle kunna...

Folk påstår att de ska lämna bolaget, men sedan väger priset alltid tyngst. Priset är det överlägset starkaste konkurrensmedlet i alla brancher, iaf om man vill nå de stora massorna.

Det spelar INGEN roll om man verkligen är billigast om man lyckas övertyga människor om att det är så. Att vara top of mind när folk tänker billigt... det är ovärderligt.

Det enda jag i realiteten tror skulle kunna skrämma bort kunder från Ryanair är att ett par flygplan skulle ramla ner. Det gjorde västerlänningar rädda för öststatsbolag i över 40år, trots att säkerheten inte var ett problem längre.
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Folk kommer aldrig att sluta flyga med Ryanair.

Det finns alltid de som bor nära en Ryanair-flygplats och de som gör en resa per år samt de som inte tycker att det spelar någon roll - det blir lite som att åka buss. Sen finns ju de som inte har ekonomiska möjligheter att välja annat bolag.

Glöm inte att alla är inte som oss...
 

Palazzi

Medlem
Ikea har till skillnad från Ryanair lite kvalité på sina produkter.

Stämmer, även om det finns bättre. Ekonomiska sparkrav har dock en tendens att ge synligare effekter på serviceföretag än produktföretag.

De som jobbar på Ryan har inte lika låg lön som de som producerar IKEA:s tyger i Bangladesh...
 
Stefan 62 skrev "Glöm inte att alla är inte som oss..."

Fast alla här på BC.se är inte höginkomsttagande akademiker. Jag tror nog att detta forum involverar allt från service yrken med månadslön på 20 000 kronor till VD som tjänar 570000 kronor. Nog om det.

När jag planerar mina resor (vilket jag gör mellan 10 månader fram till 3 månader innan) för att få de bästa priserna. Då gämför jag alltid Ryanair med t ex. SAS, BA, LX, LH som är de bolag jag flyger mest frekvent med. Och då inser jag att det inte är dyrare att flyga med dem än Ryanair. Att jag bojkottar Ryanair beror dock på den personalpolitik bolaget för- samt deras totala avsaknad på kundservice. Säger väl mycket när M O L kallar sina kunder (och inkomst) för idioter.
Jag kan förstå att min familj som bor i Oxelösund har valt Ryanair. För dem tar det ca 15 minuter med bilen till Skavsta. De slipper ta sig till ARN och att köra genom Sthlm. Riktigt glädjande dock att jag nu fått dem att välja bort Ryanair.

Men om man är "mindre bemedlad" bokar man oftast sina resor med god framförhållning för att få de bästa priserna på hotell, flyg osv. Och bor man i ABC området (undantag Södertälje) sparar man in på restid att ta sig till ARN. Och även de traditionella bolagen erbjuder relativt låga priser även då.

Om man ska alltid komma ihåg och ha i åtanke. Vad händer om Ryanair, Norwegian och Easyjet slår ut våra "bra" bolag? Det är inte så att det blir billigare att flyga med dem. Tvärt om! De ser sin chans att tjäna pengar då utbudet blir mindre. Då betalar vi som passagerare mer för biljetten, och det blir ett sämre sätt att resa.
 
Det enda jag i realiteten skulle kunna skrämma bort kunder från Ryanair är att ett par flygplan skulle ramla ner. Det gjorde västerlänningar rädda för öststatsbolag i över 40år, trots att säkerheten inte var ett problem längre.

+1

Jag är fortfarande rädd för öststatsbolag och jag väljer alltid andra alternativ.. :p
Skulle väl kanske överväga att flyga med Aeroflot, dom känns stabila nuförtiden.
 

Johannes

Medlem
Jag flyger med Ryanair när de tar mig dit jag skall, skall man tex till Cambridge är Stansted närmaste flygplatsen, bor man i Lerum som jag är det bekvämast att flyga FR, men jag flyger inte till Hahn om jag skall till Frankfurt.. Så enkelt är det för mig...
 
Toppen