Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Homer

Medlem
Det här var ju inte så strängt att man blir imponerad...

Luftfartstilsynet gir flyselskapene frist for refusjon og varsler månedlige bøter på én million kroner | DN
SAS får en frist til innen utgangen av november med å innfri alle utestående refusjonskrav. Om SAS ikke overholder denne fristen, vil det påløpe en tvangsmulkt på én million kroner per måned fra og med 1. desember.

Dersom pålegget ikke er etterkommet innen februar neste år vil Luftfartstilsynet vurdere om månedsbeløpet skal økes.
 

Nahoj

Medlem
Under morgonen fick jag ett överraskande automatiserat mejl från SAS (Refund Notice), där det påstås att en återbetalning på á 1 009:- har handlagts. Återbetalningen avser en resa (bokad med 2-4-1 voucher), som skulle ha ägt rum i maj, men som blev inställd p.g.a. pandemiutbrottet. Har ännu inte sett röken av pengarna bland korttransaktioner, men det tar väl max några bankdagar i normala fall, ifall de har koll på hur pengarna ska återbetalas. :rolleyes:

Så ni som väntar på återbetalning, håll utkik på mejlen, och kontakta SAS om inga stålar dyker upp (eller om ni inte ens fått någon "refund notice").

Att återbetalningen blivit processad just nu, kan ha att göra med SAS nyemission, och att de därmed har fått efterlängtade likvida medel för att bl.a. återbetala en drös med cancellerade bokningar.


Sådär, nu har pengarna blivit helt återbetalt.
 

Homer

Medlem
Det här var ju inte så strängt att man blir imponerad...

Luftfartstilsynet gir flyselskapene frist for refusjon og varsler månedlige bøter på én million kroner | DN
SAS får en frist til innen utgangen av november med å innfri alle utestående refusjonskrav. Om SAS ikke overholder denne fristen, vil det påløpe en tvangsmulkt på én million kroner per måned fra og med 1. desember.

Dersom pålegget ikke er etterkommet innen februar neste år vil Luftfartstilsynet vurdere om månedsbeløpet skal økes.

Även i Danmark har man faställt datum

  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne før den 1. oktober skal være refunderet senest den 15. november
  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne i perioden 1. oktober-15. november skal være refunderet senest den 1. december
  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne efter den 15. november skal være refunderet efter senest syv dage

Hvis et eller flere selskaber ikke efterlever det påbud, styrelsen giver dem, påtænker styrelsen at henvende sig til anklagemyndigheden med henblik på, at der bliver anlagt sag med selskaberne for ikke at overholde EU's flypassagerrettighedsforordning.
Flyselskaber får frist for refusion af billetter til aflyste flyafgange
 

Doctor-X

Medlem
Även i Danmark har man faställt datum

  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne før den 1. oktober skal være refunderet senest den 15. november
  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne i perioden 1. oktober-15. november skal være refunderet senest den 1. december
  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne efter den 15. november skal være refunderet efter senest syv dage
Hvis et eller flere selskaber ikke efterlever det påbud, styrelsen giver dem, påtænker styrelsen at henvende sig til anklagemyndigheden med henblik på, at der bliver anlagt sag med selskaberne for ikke at overholde EU's flypassagerrettighedsforordning.
Flyselskaber får frist for refusion af billetter til aflyste flyafgange

Man skulle ju kunna önska att detta gäller hela bolaget och inte bara i Danmark. Tycker det borde vara på sin plats att försöka återvinna förtroendet hos sina kunder.
 
De resor som avbokades mars-maj borde väl vara fixade snart?
Och eftersom att folk nog inte bokade så många nya resor resor till och under sommaren borde det väl inte vara så mycket mer kvar att betala ut manuellt?
 

cantona

Medlem
Även i Danmark har man faställt datum

  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne før den 1. oktober skal være refunderet senest den 15. november
  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne i perioden 1. oktober-15. november skal være refunderet senest den 1. december
  • Refusionsanmodninger modtaget af selskaberne efter den 15. november skal være refunderet efter senest syv dage
Hvis et eller flere selskaber ikke efterlever det påbud, styrelsen giver dem, påtænker styrelsen at henvende sig til anklagemyndigheden med henblik på, at der bliver anlagt sag med selskaberne for ikke at overholde EU's flypassagerrettighedsforordning.
Flyselskaber får frist for refusion af billetter til aflyste flyafgange

Både Norge och Danmark ... och i Sverige väntar vi på att någon ska göra samma sak!?!?!?
 
Toppen