Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Elena S

Medlem
Ringde dem igen den 24:e september ang min resa inköpt med Klarna i januari och inställd den 28:e maj (med avresa den 12:e juni). ”Just nu behandlar vi avbokningar från april blablabla”.
Utan särskilt hopp kontaktade Klarna genom deras app. Fick följande svar:

”Jag har rapporterat resan avbokad, det vore tills vidare toppen om du kontaktar SAS och omber dem ta bort fakturan hos oss så att vi kan återbetala dina pengar...
SAS går helt enkelt in i vårt system och registrerar ordern som avbruten, så skapas ett återbetalningsärende per automatik.”

Struntade i att kontakta SAS igen men idag (29:e september) fick jag refund notice!
 

cantona

Medlem
Fick idag en Refund Notice i inkorgen avseende resan 12/7. Om det beror på ARN eller Kronofogden återstår att se. Nu återstår att se om och när pengarna kommer in.
 

Nahoj

Medlem
Under morgonen fick jag ett överraskande automatiserat mejl från SAS (Refund Notice), där det påstås att en återbetalning på á 1 009:- har handlagts. Återbetalningen avser en resa (bokad med 2-4-1 voucher), som skulle ha ägt rum i maj, men som blev inställd p.g.a. pandemiutbrottet. Har ännu inte sett röken av pengarna bland korttransaktioner, men det tar väl max några bankdagar i normala fall, ifall de har koll på hur pengarna ska återbetalas. :rolleyes:

Så ni som väntar på återbetalning, håll utkik på mejlen, och kontakta SAS om inga stålar dyker upp (eller om ni inte ens fått någon "refund notice").

Att återbetalningen blivit processad just nu, kan ha att göra med SAS nyemission, och att de därmed har fått efterlängtade likvida medel för att bl.a. återbetala en drös med cancellerade bokningar.
 

Samosaguas

Medlem
Jaha då har man passerat halvåret sedan den avbokade Vietnam-resan (En inställd resa (till Vietnam och Kambodja) är en resa det också | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor) och fortfarande ingen återbetalning! Tror vi på ytterligare ett halvårs väntan eller kommer pengarna innan dess? ;)
Ser man på! Idag fick jag refund notice på vår resa till Vietnam som avbokades den 20 mars och som hade avresedatum den 2 april. Hur ska man fira detta? Köpa lite nya SAS-biljetter kanske o_O
 

BAS

Medlem
Inställda flyg i mitten av juni - har inte sett röken av pengar. Avbokad bonusresa förra veckan - poäng/voucher tillbaka direkt, pengar dagen efter.
 
Toppen