Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Phileas

Ny medlem
Idag säger kundsupporten att:
"Biljetter som avbokades i april måste hanteras manuellt. Nyare bokningar som avbokas hanteras helt automatiskt."
 

Erik Ek

Medlem
Idag säger kundsupporten att:
"Biljetter som avbokades i april måste hanteras manuellt. Nyare bokningar som avbokas hanteras helt automatiskt."

Tack för info, detta är också vad jag antagit från början. Man kan se det som att de då borde ha mer kapacitet, allt annat lika, att hantera de manuella återbetalningarna, när de nya sköts automatiskt.
 

flonken

Medlem
Idag säger kundsupporten att:
"Biljetter som avbokades i april måste hanteras manuellt. Nyare bokningar som avbokas hanteras helt automatiskt."
30 mars bokade jag av en poängresa. Nästa vecka så firar vi 6 månader utan återbetalning.

"Your refund request for booking reference XXXXXX is still in progress. Due to extraordinary circumstances, the handling time is much longer than usual.

We are sorry for any inconvenience this may cause and kindly ask for your understanding."
 

Kris

Medlem
30 mars bokade jag av en poängresa. Nästa vecka så firar vi 6 månader utan återbetalning.

"Your refund request for booking reference XXXXXX is still in progress. Due to extraordinary circumstances, the handling time is much longer than usual.

We are sorry for any inconvenience this may cause and kindly ask for your understanding."
Planerat att fira det på något spektakulärt sätt? Jag behöver inspiration till liknande jubileum för egen del. :cool:
 

jonten

Medlem
REFUND REQUEST NOT FOUND
Va fan.... Nu rör den iofs 2 delar där jag betalat både med cash och voucher. Pengarna fick jag via Amex, men vouchern hade ju varit skoj att få tillbaka. Avbokad i början av April. Får jaga via telefonen...
 

mha321

Medlem
REFUND REQUEST NOT FOUND
Va fan.... Nu rör den iofs 2 delar där jag betalat både med cash och voucher. Pengarna fick jag via Amex, men vouchern hade ju varit skoj att få tillbaka. Avbokad i början av April. Får jaga via telefonen...
Är du säker på att du inte fått det?

De fall har har fått återbetalning till voucher har jag inte fått någon notifiering, och inte heller en ny voucher utan beloppet har dykt upp på den gamla vouchern (verifierbart genom att knappa in numret på den i deras voucher kontroll - när jag efter mycket letande faktiskt hittade den gamla vouchern och därmed dess nummer).
 

jonten

Medlem
Är du säker på att du inte fått det?

De fall har har fått återbetalning till voucher har jag inte fått någon notifiering, och inte heller en ny voucher utan beloppet har dykt upp på den gamla vouchern (verifierbart genom att knappa in numret på den i deras voucher kontroll - när jag efter mycket letande faktiskt hittade den gamla vouchern och därmed dess nummer).
The voucher is already used. Men tack för förslaget, blir att jaga på telefon
 

Mapa

Medlem
Fått refund notice idag, 7 månader senare. Mitt förtroende för SAS är i nivå med Ryanair - "du får vad du betalar för". Trist, för har en far som har permanent Guld och hoppas att de inte går under så man tappar det.

MEN även om de små pengarna det handlar om kommer det här för evigt vara ett ärr i deras ära. För SAS trodde man var bättre än NAS och andra LCC. Vad man tyvärr lärt sig är att detta bolag är inte tryggare än något annat. Case closed.
 
Jag fick igår ett refund notice efter 6,5 månader!

Jag förstått av forumet att det är inte rekord, men nästan, nästan...

Jag avbokade 2x SAS Plus (smart) ARN-EWR den 11/3, och fick alltså återbetalning den 25/9, och detta efter 10 påstötningar under tiden!! Alla med varierande löften som t.ex. "utbetalningstiden är förlängd från 7 till 25 arbetsdagar" (lögn), "alla återbetalningar sker i strikt datumordning" (lögn), "alla återbetalningar från mars ska garanterat vara gjorda senast sista juni" (lögn), och minst tre gånger beskedet att "jag har skickat ett internt mail som ska påskynda din process" (kanske sant, men då har utbetalningsavdelningen förmodligen skitit högaktningsfullt i sådana påminnelser).

Varsågod SAS för den räntefria krediten i över ett halvt år!

Att vara diamantkund har definitivt inte hjälpt i mitt fall, och jag kommer inte att vara lika lojal SAS-resenär i framtiden, när man väl kan börja resa igen. Eftersom jag bara flyger utrikes till Europa och USA i vanliga fall, så sneglar jag på Lufthansas Miles and More i stället för EB. De verkar vara ett stabilt företag, som inte behöver låna av sina resenärer.
 

Senator

Moderator
Eftersom jag bara flyger utrikes till Europa och USA i vanliga fall, så sneglar jag på Lufthansas Miles and More i stället för EB. De verkar vara ett stabilt företag, som inte behöver låna av sina resenärer.

Nja, jag väntar fortfarande på 1 av 5 biljetter från Lufthansagruppen. Allt i Business eller First. Skulle inte säga att jag upplever det bättre där.
 
Toppen