Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Samosaguas

Medlem
En snabb fråga, och jag vet att det enda sättet att veta är att ringa Tallinn, men jag tänkte jag frågar här först och håller linjerna öppna åt er som verkligen vill boka just nu.

Jag har via United hittat tillgänglighet med Swiss på Köpenhamn till Miami över Zurich nästa vår. Jag vet att United och SAS inte har 100% samma tillgänglighet på bonus-resor, och att för vissa bolag så visas tillgänglighet på United men Eurobonus kan bara boka 90 dagar i förväg osv. Så frågan är helt enkelt hur det "brukar" se ut gällande Swiss.
Kan bara utgå från egen erfarenhet. De tre gånger jag bokat Swiss så har tillgängligheten stämt med tillgången på United.
 

Canadien

Medlem
Tack, precis sådan input jag ville ha, slipper ta Tallinns tid för detta!
Faller in i kören, har alltid gått att boka Swiss när det syns på United. Ibland kan antal platser diffa, t ex det står 3 på United men hår bara att boka 2, men det kan ju bero på att United har några timmar gammalt data. Swiss släpper ofta 4 platser eller mer i Business vilket är trevligt för familjeresor.
 

varva77

Medlem
Var länge sedan jag sökte via United men är det "Saver award" som gäller?
upload_2020-9-21_22-35-33.png
 
Kan bara utgå från egen erfarenhet. De tre gånger jag bokat Swiss så har tillgängligheten stämt med tillgången på United.

Instämmer. Stämt när jag bokat tidigare.

Faller in i kören, har alltid gått att boka Swiss när det syns på United. Ibland kan antal platser diffa, t ex det står 3 på United men hår bara att boka 2, men det kan ju bero på att United har några timmar gammalt data. Swiss släpper ofta 4 platser eller mer i Business vilket är trevligt för familjeresor.
En uppdatering. Ringde in idag, 4 platser lediga enligt United, Tallinn såg ingenting, inte ens economy. Detta är i april/maj nästa år, men borde ju inte påverka.
 
Har inte både Lufthansa och Swiss 6 månaders gräns för eurobonus just nu?
Jag tänkte på det igår, men orkade inte titta vidare. Ringde in idag igen, och frågade tre olika linjer, där United visar tillgång på alla tre linjer, men hos Tallinn var det 0. Med tanke på tidigare rapporter att United och Eurobonus nästintill är 100% gällande Swiss, så låter det rimligt att det istället är någon form av datumgräns.
 
Toppen