Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Tonton

Medlem
Berätta gärna mer. Så en miljard går bra?

Testa och försök - så kan du rapportera tillbaka sen.

Om du läser villkoren så står det detta:

Billhop Allmänna villkor 3.4 skrev:
Billhop har rätt att tillämpa beloppsgränser för varje enskilt Transaktionsbelopp samt för det totala antalet betalningstransaktioner som genomförs under en månad. Vid betalningsorder överstigande nämnda beloppsgränser har Billhop rätt att vägra utföra betalningsordern.

Baserat på texten i allmänna villkoren, samt mina egna erfarenheter, så finns det inga fasta beloppsgränser - men som varje företag som står under Finansinspektionens tillsyn så har de olika system för att flagga vissa konstiga transaktioner och betalningsmottagare. Således beror det säkerligen på ditt vanliga transaktionsmönster samt vad du har för bevis för att back upp att transaktionen är laglig, ifall du nu vill genomföra en transaktion på en miljard.
 
Upptäckte precis att Billhop verkar har slopat olika avgifter för olika kort (för nya kunder?)
Nu verkar dom ha högt så att alla kort har en avgift på 2,5% (se deras marknadsföring).

Detta verkar dock inte gälla befintliga kunder, då jag har kvar mina tidigare nivåer.


Källa: Vad kostar det att betala med Billhop?

upload_2020-9-22_11-3-11.png
 

KED

Medlem
Upptäckte precis att Billhop verkar har slopat olika avgifter för olika kort (för nya kunder?)
Nu verkar dom ha högt så att alla kort har en avgift på 2,5% (se deras marknadsföring).

Detta verkar dock inte gälla befintliga kunder, då jag har kvar mina tidigare nivåer.


Källa: Vad kostar det att betala med Billhop?

Visa bifogad bild 113505
Vet inte när de ändrade till 2,5% på alla kort men jag har använt Billhop sedan ett år tillbaka och har hög avgift på alla kort. Dock bara använt Amex så jag vet inte om jag hade lägre på MC/visa tidigare. Så befintlig kund som får behålla de lägre avgifterna måste ha blivit kund innan juli -19.
 

Frisk78

Medlem
Vet inte när de ändrade till 2,5% på alla kort men jag har använt Billhop sedan ett år tillbaka och har hög avgift på alla kort. Dock bara använt Amex så jag vet inte om jag hade lägre på MC/visa tidigare. Så befintlig kund som får behålla de lägre avgifterna måste ha blivit kund innan juli -19.


Jag har använt mig av Billhop sedan 2018-10 och har betalt räkningar för ca 145 tkr under 2019 och hittils under 2020 med 75 tkr, ingen rabatt på avgiften, utan jag har haft 2.5 % Amex och 2.0 på Visa/MC. Numera 2.5 % på samtliga kort.
Jag har däremot fått 10 tkr i avgiftsfritt belopp för att jag tipsat om förbättringar av tjänsten. (samt några rekryteringar som jag fått 5000 kr/st).
 

gneken

Medlem
Vet någon om rekryteringar fortfarande funkar? Såg att jag i slutet av augusti hade någon som använde min kod/länk, men fick inget avgiftsfritt belopp.
 

zippan

Medlem
Jag har använt mig av Billhop sedan 2018-10 och har betalt räkningar för ca 145 tkr under 2019 och hittils under 2020 med 75 tkr, ingen rabatt på avgiften, utan jag har haft 2.5 % Amex och 2.0 på Visa/MC. Numera 2.5 % på samtliga kort.
Jag har däremot fått 10 tkr i avgiftsfritt belopp för att jag tipsat om förbättringar av tjänsten. (samt några rekryteringar som jag fått 5000 kr/st).
Jag har fortfarande 1.9 på Mastercard.
 
Toppen