Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

MTheC

Medlem
Också noterat detta. Blev först riktigt förvånad när en flygning som normalt körs med CRJ (eller ATR) ändrades till 737. Men som sagt, 11 dagar före avresan fick jag besked om att flyget är inställt.
Plockar upp den lite gamla information. Har ett antal bokningar där jag nu råkat ut för samma sak och tänkte höra om någon haft framgång med att få SAS att boka om till annan flight innan formella inställningsbeskedet kom?

Jag var i kontakt med SAS för ett flertal bokningar där detta skett och kundtjänst bekräftade att de gör så när de ska ställa in (i synnerhet när det gäller flyg de slutat sälja platser till). De sa att besked om inställning oftast kommer 1-2 veckor innan (de resor jag har ska ske mellan 3-6 veckor från nu). De vägrar dock boka om utan säger att de kommer meddela när det officiellt ställs in och om det finns platser kvar då så kanske de bokar mig på det flyg som går eller så återbetalar de (de sa voucher men när man pressade dem lite så sa de att återbetalning också är möjlig).

Jag har lite läget att jag har resor som jag har behov av att göra så blir lite irriterad på att de verkar försöka göra det så svårt som möjligt för det fåtal som faktiskt vill resa. Är ju inte direkt ett incitament att boka fler resor med dem.
 

cantona

Medlem
Jag har läst domen och det är 250 euro x 3 + 900 kronor x 3 i rättegångskostnader. Oklart vad Dagens Industri fått 9000 kr ifrån.

Det handlade om en inrikesflygning som ställdes in med kort varsel i slutet av maj i år. SAS besvarade inte stämningen och därför meddelade tingsrätten en s.k. tredskodom, dvs. SAS förlorade p.g.a. passivitet. SAS hade sedan en månad på sig att säga "hoppsan, vi glömde svara" men de gjorde de inte så domen har vunnit laga kraft. Dvs. nu kan Kronofogden ta pengar från SAS bankkonton.

Vilken domstol? Solna?
 

Doctor-X

Medlem
dss.png


Om någon undrar varför det tar tid att få tillbaka pengarna är det för att SAS först måste köpa en ny BMW X5 XDRIVE45E (~miljonen) ;)
 

Bati

Medlem
Har haft kontakt med AMEX, då jag köpt resan med AMEX-kortet. De lovade att hjälpa mig med återbetalningen, vilket också gick kalas. Tre dagar efter jag skickade in underlag hade jag kreditering på kontot.

Underlaget bestod av bokning, biljetter, avbokning, villkor och lite övrig generell info om min kontakt med SAS.

Stort tack till AMEX, och skönt att äntligen kunna lägga detta med återbetalning bakom mig.
 

Turisten

Medlem
Jag ringde SAS idag igen och nu såg de att min kompis fått sin resa återbetald redan den 17/8 och tyckte att det var anmärkningsvärt att min resa inte var återbetald.Hon skulle se till att jag fick mina pengar i nästa vecka.

Nu kom återbetalningen! Drygt en månad efter min kompis fick sin återbetalning och ca fyra månader efter den inställda flygningen.
 
Toppen