Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Tobbe.O

Medlem
Imorgon återstartar Köpenhamn - Washington! :)

_20200915_165444.JPG
 

011430121

Medlem
Vet någon om det går att åka SAS direktflyg till någon polsk stad de närmsta 2-3 veckorna från någon annan flygplats än Köpenhamn?
SAS har haft möjlighet att boka från OSL till GDN ser ut som om det ställer avgångarna, CPH har haft A320neo på några planerade avgångar men ju närmre avgångsdatum så har de ändrat till CRJ900 även det till GDN
Till WAS har jag ingen koll på, någon skrev här på BC att SAS hade ändrat på dagarna på hans resor till KRK
Tror bara att de flyger till Polen från CPH för närvarande.
Du får söka på SAS hemsida.
 

Doctor-X

Medlem
Jo, det stämmer bra att de ställer in dessa avgångar, det har hänt mig en 3-4 gånger nu och jag behöver varje segment jag kan få för att förnya guldkortet.

Fast du skall väl ha rätt att få de segment och poäng du bokat trots ombokning om det är så att SAS ställer in flygningarna.


SAS – tjäna och använd poäng | SAS
  • Poäng för inställda flygningar: Om du ofrivilligt flyttas från SAS till ett annat flygbolag eller annat transportmedel kan du begära dina poäng för den ursprungliga resplanen. Kontakta medlemsservice.
 

Tomas E

Medlem
Tack, men jag krediterar till Aegean och Go Light-biljetterna ger noll miles så jag är beroende av PlusGrade.
Jag är seriöst off-topic här (så flytta gärna inlägget till bättre ställe!) men kan du alltså kreditera en SAS-flygning uppgraderad med SAS Plusgrade till Aegean, och få poäng hos Aegean för den uppgraderade klassen? Din formulering antyder att du redan har provat och lyckats? Anledningen till min förvåning är hur SAS formulerar sig i Terms & Conditions för Plusgrade, s. 4:
Points earned on an upgrade are EuroBonus points. When you are upgraded, you cannot earn points from any other frequent flyer programs, even if another loyalty program membership number is assigned to your original reservation.
Jag skulle själv vilja kreditera en del SAS-flygningar till TAP kommande år, men SAS Go (som min kära arbetsgivare brukar boka in mig i) ger i de flesta fall noll intjäning hos TAP. Med anledning av formuleringen i T&C har jag antagit att det bara är flygningar bokade som SAS Plus jag kan använda för detta, inte flygningar uppgraderade med Plusgrade. Men om det går hos Aegean kanske det går hos TAP?
 
Last edited:
Toppen