Senaste nytt

SAS A340 checkar ut

lucasd

Medlem
LN-RPM 737-800 på g till Marana enligt F24, ser ut att bara vara ett stenkast ifrån dit OY-KBI är på väg.

LN-RPM ska också bort.

Att flyga ett tomflyg bara för att hämta piloter i USA, när SAS har reguljär trafik från USA är inget som någon hade kunnat försvara ekonomiskt. Speciellt inte heller när det är en äldre 737 utan winglets. Bränsleförbrukningen är nog avsevärt mycket högre med den, än en 737 med winglets eller en 320neo.

Mest troligt flyger de väl till någon av SAS destinationer från exempelvis Tucson och sedan vidare hem.
 

Scanwing

Medlem
Varför flög de inte direkt till Marana?o_O
C74191D4-0973-4EE7-8237-C0D1E3B3D1C5.jpeg
 

Dbodenfo

Medlem
Det är väl inga som helst problem att flyga från USA till Europa med nordiskt pass.

Sant.

Ett följeplan över Atlanten? Det hade väl blivit fruktansvärt dyrt. Då känns det närmare till hands att närmast hyra in ett privatplan till besättningen eller boka ”vad för något som helst” åt dem för att ta sig hem igen.

känns också ganska dyrt men som @mha321 skriver finns det ju reguljärt.

Piloterna kanske ska pensioneras också, och har valt soliga Arizona för sin ålders höst.

Hahahah, dont underestimate the power of Arizona.

Det var väl bara i våras/tidiga sommaren SAS flög med ett extra plan för att få hem besättningen? Då gick det ju typ inte att flyga inom Europa på ett vettigt sett heller.

Nu finns ju ändå reguljära flighter att använda sig av.

sant, min fråga var ämnad som en konversation startare. Och har inte direkt hört om någon som skickar ett följeplan tidigare.

Rimlig gissning är väl att de får flyga United till Chicago eller New York (eller kanske till och med Washington nu)

Tror du är ganska spot on skulle jag tro!
 
Toppen