Senaste nytt

Har du fått återbetalning av SAS?

Från en pålitlig källa. En lång historia kort. En som lyckades komma så långt som till vd:s sekreterare ... och numera pengar på kontot. Ni som vill vänta i fem månader ...
Bokade en full flex plus förra veckan som jag sedan bokade av samma dag. Systemet i appen eller online vägra att låta mig avboka den så blev tvingad att ringa. De bokar av den och JAPP nu är den i "kön".

Sas kan glömma min verksamhets pengar framöver om de fortfarande skall vara så oklart när man får tillbaka pengar även för full flex biljetter.

Sorgligt.... snacka med dem idag, en vecka efter avbokning och de säger bara: den är i kön, de är överbelastat...... Jag sa direkt till henne att då kommer jag tyvärr sluta boka med er och de kom inte ens en reaktion på andra sidan lureno_O

Glad att jag bara håller mig i Europa just nu. Jag jag hållt på att flyga på USA med flexbiljetter som konstant bokas om hit och dit hade jag blivit galen.
 

Brandten

Medlem
Någon som vet vem som polisanmälde och fick pengarna direkt? Eller inte så mycket vem det är utan mer privat/företag samt evt belopp?
 

Tongen2

Medlem
Ja, visst jag kan förstå att det är många som ska få tillbaka pengar nu och att det tar längre tid än vanligt. Men hur svårt ska det vara att ha någon form av besked om hur lång tid det ska ta?! Tar det 1 vecka eller 1 år? Just nu känns det ju som att det är allt där emellan. Och beroende på vilken dag det är och människa som svarar på kundtjänst så varierar ju svaret också.
Själv har jag tagit ett ärende via reklamation på Amex efter 2 månaders väntan. Ett ärende återbetalt efter "hot" om indrivning och ett pågående ärende som "ligger i kön".
Får se vad det blir för utfall på nuvarande ärende när mitt tålamod är slut.
Bla.

En sak är säker, jag tappar totalt förtroende för SAS pga detta!

Ni som väntat över 5 månader, stor eloge till er som orkar vänta!
 

intuition

Medlem
...

Ni som väntat över 5 månader, stor eloge till er som orkar vänta!
Det är nog inte så mycket att vi orkar vänta som att vi inte orkar göra något annat åt saken.

Sedan är det bra för framtiden att hålla ilskan igång. Om något år när man kanske riskerar att falla dit och boka något med SAS är det bra att djupt i själen komma ihåg hur uselt bolaget är. De har bränt alla broar till många många kunder.

Det är också lite spännande att se hur länge de kan sitta och hålla på pengarna från en flexibel biljett med rätt till full återbetalning. Här finns ju inga ursäkter om att det är svårt att räkna fram beloppet, att det kräver manuell resurser eller liknande. Före mars gick det med automatik och tog någon dag.
 

HCas

Medlem
Ja, visst jag kan förstå att det är många som ska få tillbaka pengar nu och att det tar längre tid än vanligt. Men hur svårt ska det vara att ha någon form av besked om hur lång tid det ska ta?!

Precis. Det borde heller inte vara för mycket begärt att ärendena hanteras i ordning. Men uppenbarligen kan man både prioriteras och "ramla ur kön" lite hipp som happ.
 

Bati

Medlem
Precis. Det borde heller inte vara för mycket begärt att ärendena hanteras i ordning. Men uppenbarligen kan man både prioriteras och "ramla ur kön" lite hipp som happ.

Jag har krävt svar på det, givetvis utan framgång. Väntetid kan jag acceptera, men inte inkonsekvensen.
 

Mapa

Medlem
Precis. Det borde heller inte vara för mycket begärt att ärendena hanteras i ordning. Men uppenbarligen kan man både prioriteras och "ramla ur kön" lite hipp som happ.

Just detta som SAS hanterar skandalöst. Det finns så många variationer och besked kring återbetalningar. Vissa verkar ju få återbetalning dagen efter de ringt den fina "Guld-kön" och andra får inget besked alls.

Mvh väntat sedan mars...
 

011430121

Medlem
HR
Just detta som SAS hanterar skandalöst. Det finns så många variationer och besked kring återbetalningar. Vissa verkar ju få återbetalning dagen efter de ringt den fina "Guld-kön" och andra får inget besked alls.

Mvh väntat sedan mars...
Jag är EBD och väntar på en återbetalning sedan 15 mars, har fått tillbaka inställningar/avbokningar efter det.
Men jag sitter lugnt i båten! Tror att de har mycket att göra, det kommer att lösa sig så småningom om tänker jag.
 

Bati

Medlem
Har skickat underlag till AMEX som har lovat att hjälpa till i ärendet. Håller tummarna för pengar inom ett par veckor.
 
Toppen