Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

Ni (de senaste 10 inläggen) blandar ihop Star Alliance fee och service fee för att boka en resa.

SAS tar ut 375kr i bokningsavgift om dom bokar en resa åt dig (via telefon) som du själv hade kunnat boka via deras hemsida. Oavsett vad det är för bokning.

Om bokningen även är en Star Alliance bokning tas 450kr/pax ut i avgift. Detta betalar du alltid, även om du bokar online på egen hand.
 

Gasterlund

Medlem
Fick ett nyhetsbrev från Amex igår kväll där det stod att SAS stoppat alla *A bokningar för poäng. Har det stängts igen eller är Amex bara inte uppdaterade på att det öppnats upp?
 

Delayed

Medlem
Nej du missuppfattar. I mejlet står det att SAS håller öppet för bonusresebokningar.
SAS ja men här pratar vi väl om *A. Från mitt mail:
d3ac0bf54e8be91863b21a18bceda5a1.jpg
 
En snabb fråga, och jag vet att det enda sättet att veta är att ringa Tallinn, men jag tänkte jag frågar här först och håller linjerna öppna åt er som verkligen vill boka just nu.

Jag har via United hittat tillgänglighet med Swiss på Köpenhamn till Miami över Zurich nästa vår. Jag vet att United och SAS inte har 100% samma tillgänglighet på bonus-resor, och att för vissa bolag så visas tillgänglighet på United men Eurobonus kan bara boka 90 dagar i förväg osv. Så frågan är helt enkelt hur det "brukar" se ut gällande Swiss.
 
Toppen