Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

daniel_se

Medlem
Hej,

Innan ni hatar mig för att jag inte läst själv i trådarna, så har jag läst massor men lyckas inte komma i mål själv.

Jag har en 2-4-1 och 100k bonuspoäng, och vill åt en långhelg i business från ARN med min sambo till en skön stad någon gång mellan mars och augusti 2021. New York hade varit trevligt, men är väldigt öppna för förslag. Tips på hur jag börjar, och vilka destinationer jag kan sikta in mig på?

Mvh, Daniel
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Hej,

Innan ni hatar mig för att jag inte läst själv i trådarna, så har jag läst massor men lyckas inte komma i mål själv.

Jag har en 2-4-1 och 100k bonuspoäng, och vill åt en långhelg i business med min sambo till en skön stad någon gång mellan mars och augusti 2021. New York hade varit trevligt, men är väldigt öppna för förslag. Tips på hur jag börjar, och vilka destinationer jag kan sikta in mig på?

Mvh, Daniel
Börja titta hos SAS, inte svårare än så.
Om du vill åka till New York finns det lediga platser att boka!
 

daniel_se

Medlem
Börja titta hos SAS, inte svårare än så.
Om du vill åka till New York finns det lediga platser att boka!
Jag måste göra något fel då.

Jag söker på awardresor på sas.se, det står "inga bonusresor kvar" hur jag än gör, vilken månad eller destination jag än väljer. Vad gör jag fel?
 

Attachments

  • upload_2020-9-14_10-22-41.png
    upload_2020-9-14_10-22-41.png
    177,3 KB · Visningar: 325

Maja

Medlem
Hej,

Innan ni hatar mig för att jag inte läst själv i trådarna, så har jag läst massor men lyckas inte komma i mål själv.

Jag har en 2-4-1 och 100k bonuspoäng, och vill åt en långhelg i business med min sambo till en skön stad någon gång mellan mars och augusti 2021. New York hade varit trevligt, men är väldigt öppna för förslag. Tips på hur jag börjar, och vilka destinationer jag kan sikta in mig på?

Mvh, Daniel
Utgår ifrån SAS business award availability - Travel hacks där de ser vilka datum det finns platser kvar. Du kan även söka själv där, SAS Business award flights - Travel hacks

Hoppas du kan hitta några datum som passar er. Gå sedan till SAS.se och klicka i poängresor och sök på de aktuella dagar ni önskar åka.

Lycka till!
 

palmen

Moderator
Jag måste göra något fel då.

Jag söker på awardresor på sas.se, det står "inga bonusresor kvar" hur jag än gör, vilken månad eller destination jag än väljer. Vad gör jag fel?
Vet inte vad för sida du hamnat på, men vanliga sas.se funkar bra för att söka nu när du kan söka med månadskalender och bara välja visa business. Det är de dagar med guldplupp som du kan boka billigt.
upload_2020-9-14_12-30-31.png
 

daniel_se

Medlem
Stort tack för all hjälp. Nu har det klarnat lite.

Jag hittar dock inget bra direkt ARN - EWR nu, släpps det nya biljetter 11 månader innan eller vad är det som gäller? Är det vanligt att man får boka via CPH på ena vägen, eftersom det inte finns direkt både tor?
 

Juancarlos

Medlem
Stort tack för all hjälp. Nu har det klarnat lite.

Jag hittar dock inget bra direkt ARN - EWR nu, släpps det nya biljetter 11 månader innan eller vad är det som gäller? Är det vanligt att man får boka via CPH på ena vägen, eftersom det inte finns direkt både tor?

Det är inte säkert att SAS börja flyga direkt från Stockholm till New York igen. Så skulle satsa via CPH om du hittar platser dvs
 
Hej,
Är relativt ny här och samlat ihop till min första 2-1 voucher. Tänkt att boka resa till Dubai i april under påsk för mig och min fru.
Finns det någon vänlig skäl som kan rekommendera vilken rutt som blir bäst och vilket flygbolag man ska välja? Har tänkt att flyga business. Mellan 4-7 dagar. Poäng finns så det räcker.
 
Toppen