Senaste nytt

Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Thefish

Medlem
Ni får ursäkta, jag är så arg så arg...
Jag har haft mail korrespondens med Avis customer Care team sedan 25 september angående två hyror jag gjorde med anledning av kampanjen.

Inga poäng har ännu utbetalats.
Andra hyran menade Avis inte var korrekt genomför och således inga poäng. Jag förklarade för dom att det var den visst, men att bilen som jag fick tilldelat stod fortfarande på vinterdäck och därför tilldelades jag en ny bil, och därmed också ett nytt kontrakt. Jag menar att första kontraktet är det som är poänggrundande. Skärmdumpar har skickat två gånger för att bevisa att så var fallet. Inget svar.

Idag fick jag ännu ett svar från Avis Eurobonus avdelning,
According to our systems in order to receive the bonus of 500 points, a Master card should have been used.
Och handläggaren tillägger;
Du har ikke brukt Master card så derfor du kan inte for de 10000 Eurobonus poeng .

Ingenstans står det att kampanjen måste betalas med MasterCard, eller har jag missat något?
Men jag kan förstå att eventuellt 500 poäng kopplat till MasterCard uteblir, men hur får de till att då inte heller de 10.000 poängen kommer att utdelas.

Hur länge orkar man kämpa för 2x10.000 poäng? Hur som, jag tycker att Avis sköter det här väldigt illa...

Vad är er åsikt?
 

Homer

Medlem
Ni får ursäkta, jag är så arg så arg...
Jag har haft mail korrespondens med Avis customer Care team sedan 25 september angående två hyror jag gjorde med anledning av kampanjen.

Inga poäng har ännu utbetalats.
Andra hyran menade Avis inte var korrekt genomför och således inga poäng. Jag förklarade för dom att det var den visst, men att bilen som jag fick tilldelat stod fortfarande på vinterdäck och därför tilldelades jag en ny bil, och därmed också ett nytt kontrakt. Jag menar att första kontraktet är det som är poänggrundande. Skärmdumpar har skickat två gånger för att bevisa att så var fallet. Inget svar.

Idag fick jag ännu ett svar från Avis Eurobonus avdelning,
According to our systems in order to receive the bonus of 500 points, a Master card should have been used.
Och handläggaren tillägger;
Du har ikke brukt Master card så derfor du kan inte for de 10000 Eurobonus poeng .

Ingenstans står det att kampanjen måste betalas med MasterCard, eller har jag missat något?
Men jag kan förstå att eventuellt 500 poäng kopplat till MasterCard uteblir, men hur får de till att då inte heller de 10.000 poängen kommer att utdelas.

Hur länge orkar man kämpa för 2x10.000 poäng? Hur som, jag tycker att Avis sköter det här väldigt illa...

Vad är er åsikt?

Vem har du kontaktat? vilken e-postadress har du använt?


Det här erbjudandet har inget med MasterCard att göra, men om man betalar med
Eurobonus Mastercard borde man få ytterligare 1 - 1.500 poäng
Alltså totalt max 11.500
Benefits for SAS EuroBonus World Mastercard holder
 
Last edited:

Renato

Medlem
Ni får ursäkta, jag är så arg så arg...
Jag har haft mail korrespondens med Avis customer Care team sedan 25 september angående två hyror jag gjorde med anledning av kampanjen.

Inga poäng har ännu utbetalats.
Andra hyran menade Avis inte var korrekt genomför och således inga poäng. Jag förklarade för dom att det var den visst, men att bilen som jag fick tilldelat stod fortfarande på vinterdäck och därför tilldelades jag en ny bil, och därmed också ett nytt kontrakt. Jag menar att första kontraktet är det som är poänggrundande. Skärmdumpar har skickat två gånger för att bevisa att så var fallet. Inget svar.

Idag fick jag ännu ett svar från Avis Eurobonus avdelning,
According to our systems in order to receive the bonus of 500 points, a Master card should have been used.
Och handläggaren tillägger;
Du har ikke brukt Master card så derfor du kan inte for de 10000 Eurobonus poeng .

Ingenstans står det att kampanjen måste betalas med MasterCard, eller har jag missat något?
Men jag kan förstå att eventuellt 500 poäng kopplat till MasterCard uteblir, men hur får de till att då inte heller de 10.000 poängen kommer att utdelas.

Hur länge orkar man kämpa för 2x10.000 poäng? Hur som, jag tycker att Avis sköter det här väldigt illa...

Vad är er åsikt?

Jag förstår det som att det bara funkar med mastercard då detta erbjudande är med sas mastercard via seb. Inte amex kort även om det är sas branded.

Så tyvärr skulle jag nog säga att det blir svårt.
Dock så brukar kundtjänsten vara super snälla då jag har talat med dom, så konstigt att dom inte bara löser det, med tanke på att den första bilen var fel.
 

mha321

Medlem
Jag förstår det som att det bara funkar med mastercard då detta erbjudande är med sas mastercard via seb. Inte amex kort även om det är sas branded.

Så tyvärr skulle jag nog säga att det blir svårt.
Dock så brukar kundtjänsten vara super snälla då jag har talat med dom, så konstigt att dom inte bara löser det, med tanke på att den första bilen var fel.
10,000 poäng erbjudandet funkar utmärkt ihop med Amex.

Det måste vara någon på avis som blandat ihop de två olika erbjudandena.
 

mha321

Medlem
Har faktiskt inte läst villkoren men det var det bokningscentralen sa när jag skulle boka så då tog jag mitt sas mastercard istället, så tråkigt om det inte är så, hade absolut tagit mitt amex före mastercard.
Det står inget om det i villkoren. Och jag har åtminstone fått de 10,000 poängen när jag betalat med Amex.
 
Toppen