Senaste nytt

Eurobonuskonto

Isaksson

Medlem
Hej! Jag har läst runt i forumet i gamla trådar, men känner inte att det blir klarhet i mina frågeställningar. Länka gärna till andra trådar om svaret finns skrivet.

Jag & min partner har Pointsharing, jag står som innehavare både på Amex premium kortet och MC premium kortet. Även extrakort & pointEarner är kopplade till mitt konto. Inom sinom tid kommer vi uppgradera till Amex Elite. Borde jag värva honom, eller borde någon annan värva honom & dem poängen borde gå in till hans konto i stället för mitt? Som det ser ut nu så går alla poängköp till mitt konto, förutom poängen från Preem och hans egna köp på SAS Webshoppingportal som går in på hans eget Eurobonuskonto. Hur ska vi tänka, borde vi ändra så alla poäng går in till mitt, eller borde vi se till att han samlar mer på sitt? min partner har inget intresse för sitt eurobonuskonto, utan det är jag som får hålla koll på allt & alla lösenord osv... därav att jag funderar på huruvida jag "behöver" sköta två konton.

1. Varje partner måste ha ett eget Eurobonuskonto för att kunna registrera poäng på sin flygbiljett, eller skulle jag kunna registrera mitt EBB även på min partners flygbiljett?
2. Kan vem som helst i Pointsharing boka andra resenärer & använda poängen hur & när som helst?
3. Om det saknas poäng till en Awardresa från mitt konto, gäller poängen i pointsharing "potten" då?

tack på förhand.
 

Davvelavve

Medlem
Du bör värva din sambo till elite för då får du värvningspoäng och han får välkomst poäng.

1. Man Kan bara använda sitt egna EB på sin egna biljett. Du kan inte skriva in ditt EB nummer på någon annans biljett.

2. Ja vem som helst i pointsharegruppen kan disponera poängen hur och när som helst.

3. Ja poäng som är äldst i pointsharegruppen kommer att användas oavsett vem som tjänat in dom.
 

Frisk78

Medlem
1. Ja, eget konto gäller.
2. Ja, om det är inställt så. Som ägare av gruppen bestämmer man vilka som ska kunna nyttja poängen.
3. Det är poängen i Pointsharinggruppen som förbrukas, med de äldsta poängen först.

Tvåa på bollen.
 

FilipJ

Medlem
Finns en sak att tänka på dock! De 20.000 statuspoäng som ingår i elite tillfaller din partner, och min känsla är att det är du som mest sannolikt drar in eventuella andra statuspoäng till ditt konto? Ifall ni satsar på guld, eller diamond, såklart.
 

Isaksson

Medlem
Finns en sak att tänka på dock! De 20.000 statuspoäng som ingår i elite tillfaller din partner, och min känsla är att det är du som mest sannolikt drar in eventuella andra statuspoäng till ditt konto? Ifall ni satsar på guld, eller diamond, såklart.
ja precis. så hur borde jag tänka? :D
 
Toppen