Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Matore

Medlem
Om flygningen genomförs med Edelweiss, går den då att boka med Eurobonus? Så här står det när man söker award på United:
Zurich, CH (ZRH) to Male, MV (MLE)
18:15 - 7:45 (9h 30m)
LX 8066 | Airbus A330-300
Operated By Edelweiss Air
 

andreas

Medlem
Tack!

Det har jag sett men fungerar det även med en utgången voucher där man inte får ändra bokningen?
Det är nog allra säkrast att kolla med Tallinn för svar på den frågan. Jag har bara lagt till infant på en FlyPremium-bokning och det var kostnadsfritt, inte heller någon ändringsavgift eller att resan krediterades/debiterades på nytt.

Missade att din voucher gått ut i ditt första inlägg!
 

Linmet

Medlem
Bokade om en resa i Mexico från oktober till mars. fick 150krx4 i ombokningsavgift trotts avrådan men ville ej låta biljetterna ligga kvar.

måtte det gå att resa då!
 

palmen

Moderator
Nej det vet jag, men flygnr är ju Swiss LX?
Flygnumret tyder dock på att det inte är en vanlig swiss flygning. Tänk codeshare, bara för att sas har codeshare med flygbolag x så behöver det inte släppas bonusplatser. Det är troligtvis samma här, men vill du veta säkert får du ringa sas och fråga. Med största sannolikhet så finns inte awards för eurobonus, men större under har skett.
 

Firetee

Medlem
Stämmer det att vouchers som gick ut 2019-12-31 men man fått tillbaka p.g.a. inställd resa blivit förlängda i flera steg - först till 31 augusti och sen 30 oktober eller nåt liknande?

Jag har en ombokad resa med en sådan voucher, och ringde kundtjänsten i Tallinn för att kolla vad som gäller för denna voucher ifall jag avbokar. Det lät dock på kundtjänst som att jag inte kunde få tillbaka vouchern längre. Är det rätt tror ni? Kundtjänst kunde inte heller säga hur många poäng som skulle bli ogiltiga ifall jag avbokade...Finns det nåt knep för att ta reda på det?
 

djmanosv

Medlem
Får man hela kostnad av Tallins bokningsavgift (450 per pers) återbetalt om en av steg av en award resa blir inställd ?

Hade bokat en resa till Bali och Turkish meddelade idag att IST - DPS är inställd
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen