Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

GOTBound

Medlem
Det finns bra förutsättningar för MR [Milage Run] med BA [British Airways] ex fram och tillbaka på lördagar går att hitta för runt 660 kr, POUG [Proactive Upgrade] för 690 kr x2 ger 80 tier poäng för lite drygt 2 300 kr. Det är för mig en bra deal då det heller inte tar mer än en dag i anspråk.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Utmaningen är att Sveriges UD avråder för resor till UK som gör att det krävs en extra försäkring för tillfälle
Om mönstret från andra länder följs denna gång så är dock sannolikheten stor för att den avrådan kommer lyftast inom kort. Men det kan ju vara värt att avvakta några dagar och se...
 

Senator

Moderator
Vad gäller rent juridiskt om jag inte passerar passkontrollen utan går direkt in till transferhallen och fikar loungen tills jag flyger hem igen?

Jag är ingen juridisk expert, men om ditt flyg ställs in och du måste genom UK Border Control så ja... Jag skulle dock ta välja t.ex. Gouda som tar 155kr för ett dygn. Kan det vara värt...
Köp Reseförsäkring - Gouda

Jag har faktisk en resa till både CDG och LHR bokat om två veckor men jag monitorerar läget noggrant. För LHR vistelsen hade jag tänkt köpa en extra försäkring. Resan är av det nödvändiga slaget.
 

HCas

Medlem
Min personliga övertygelse är att man anser det politiskt olämpligt att göra en luftbro till Sverige eftersom Sverige betraktas som oansvarigt när det gäller att hantera Corona. Att Storbritannien själva har misslyckats totalt medan Sveriges strategi alltmer framstår som klok och långsiktigt hållbar vill man förstås inte låtsas om.

Bara att erkänna att jag hade totalfel här. Men jag är glad för det. :)
 
Toppen