Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

CoooC

Medlem
Fast det spelar ingen roll, det är en Star Alliance-avgift, den debiterades även om man bokade Star Alliance Award online förut. Det är bara rena SAS-bokningar som inte har denna avgift, och de kan du boka fortfarande online.

Är du säker på det? Har ett minne av att jag slapp Service Fee på en tallinbokning då ett leg var med Avianca och Avianca inte gick att boka online. Men det kanske är/var en gammal regel.
 

Resetokig

Medlem
Är du säker på det? Har ett minne av att jag slapp Service Fee på en tallinbokning då ett leg var med Avianca och Avianca inte gick att boka online. Men det kanske är/var en gammal regel.
Ja. Bokade star alliance genom tallin senast igår och det stämmer. Du slipper den endast genom en ren SAS-bokning.
 

Resetokig

Medlem
Ska du göra en ren sas-bokning hade jag ringt sas canliga kundtjänst i Sverige. Jag vet inte om de tar ut någon administrativ avgift om samma biljetter finns online, men så vitt jag vet och minns så är det ingen. Endast den vanliga ändringsavgiften på 150kr/pers om man gör en ändring, t.ex. lägger till en retur.
 

ulagun

Medlem
Tackar. Då får man vänta på att SAS hemsida öppnar för SA bokningar igen.

Ja, då lär du nog få vänta!
Mejlade dem med med tanke på hur länge sidan legat nere med förklaringen "Temporärt stängd" med en försynt (nåja) fråga på SAS definition av ordet "temporär"?
Fick följande svar nederst;
Uppfattar svaret som att den inte kommer att öppnas igen inom överskådlig tid.
Men kan man verkligen boka *A 2-4-1 resor genom deras ordinarie kundcenter, eller är det endast Tallinn som gäller?

Tack för ditt mail
Star Alliance bokningssida stängdes ned i samband med Covid-19 slog till.

Du är mycket välkommen att boka dina Star Alliance bonusbokningar via SAS kundtjänst på telefon.

+46 770 727 727
+46 8 797 40 00
 
Ja, då lär du nog få vänta!
Mejlade dem med med tanke på hur länge sidan legat nere med förklaringen "Temporärt stängd" med en försynt (nåja) fråga på SAS definition av ordet "temporär"?
Fick följande svar nederst;
Uppfattar svaret som att den inte kommer att öppnas igen inom överskådlig tid.
Men kan man verkligen boka *A 2-4-1 resor genom deras ordinarie kundcenter, eller är det endast Tallinn som gäller?

Tack för ditt mail
Star Alliance bokningssida stängdes ned i samband med Covid-19 slog till.

Du är mycket välkommen att boka dina Star Alliance bonusbokningar via SAS kundtjänst på telefon.

+46 770 727 727
+46 8 797 40 00
Det är två olika saker *A och 241
Du kan boka *A med vanliga kundtjänst till ord pris men ska du blanda in 241 så är det tallin/amex som hanterar det
 
Toppen