Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Hur såg utbudet i Loungen ut?
Svagt.

Vatten på tapp. Apelsin- och fläderjuice. Alkohlfri öl. Kaffe/te.

"Färdigfyllda" små skålar med chips (storleksordningen 10 chips). Färdiga mackor (kollade inte vad det var för sort, jag var bara där en ganska kort sväng).

Inte mycket mer än så.

Men å andra sidan massor med plats och definitivt ingen trängsel. Extra trevligt när man jämför med den tidigare inrikes-upplevelsen på T4...
 

Glenn E

Medlem
Hej från Shanghai Hongqiao Terminal 2.
Ingen lounge idag.
Jag ska åka till Sanya med Shanghai Airlines i ekonomi klass.
På söndag blir det milage run med Air China Business klass från Haikou till Shanghai Pudong. Jag vill ju flyga in 13000 miles till SAS innan sista april för att inte bryta min SAS Gold for life svar. Femte året nu tror jag.
368438CE-AF1F-40A8-81CC-B7AC3E9553BE.jpeg
 

samet

Medlem
Känns ju inte helt orimligt med en sådan begränsning - annars kan nu pendlare dra det 250 gånger vilket kanske är lite orimligt.

Om det inte var för att SJ tog en avgift för återbetalning av en fullt återbetalningsbar biljett hade man till och med kunnat sätta det i system utan att åka tåg ju. Hur är det med MTR flexibla biljetter?

250 är nog en överdrift, pendlar man mellan Stockholm och Göteborg gör man troligtvis en ToR i veckan. Så 90-100 besök är rimligt att nå.

Men som du säger, någon typ av gräns är ju rimligt då det alltid finns de som nyttjar saker till sin gräns och då ofta ställer till problem för alla andra. Något vi titt som tätt ser här på BC och talar tyst om, så att kampanjerna inte skall bli sämre.

Mer oroväckande... är dessa begränsningar något vi kommer få se även på ToGo på flygplatserna eller på Pontus?
 

samet

Medlem
Hur skall man tolka erbjudandet? Är det bra resor mellan namngivna stationer man kan använda erbjudandet eller funkar det även om man åker t.ex Malmö-Nässjö? Man reser ju då PÅ sträckan Malmö-Stockholm.

Du får försöka, för finns nog inget tydligt svar på det. Alternativt får du köpa hela vägen till Stockholm istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen