Senaste nytt

När ska Lufthansa öppna Göteborg - Munchen igen?

stare

Medlem
Någon som har koll på när tex GOT-MUC öppnar igen. Den bör ju vara hyggligt prioriterad kan man tycka, oftast hårt biljetttryck på den linjen innan Covid
 

mha321

Medlem
Frågan är om den faktiskt går igång då eller om den bara är listad vid det datumet för att de inte har dragit in den ännu.
 

Senator

Moderator
Frågan är om den faktiskt går igång då eller om den bara är listad vid det datumet för att de inte har dragit in den ännu.
Om du kollar i ExpertFlyer:


b976a63d4beb979f020fe0a8c5a65aa1.jpg


LH2431 verkar säljas och avgå. De andra inte.
 

Tomas E

Medlem
25 oktober verkar det vara igång igen. Gissar det är starten av S21 tidtabell.
Precis samma datum, 25 okt, påstår SAS bokningssystem att de plötsligt ska gå från två till sex flighter ARN-LHR (en sträcka jag har hållit ögonen på) sex dagar i veckan. Det tror jag inte ett ögonblick på. (Kanske tre om UK har släppt sin karantän.) Det enda detta indikerar för mig, är att 25 oktober är det datumet då SAS ARN-LHR-schema ännu inte är anpassat till den nu rådande verkligheten. Så om Lufthansa hanterar GOT-MUC med samma framförhållning skulle jag inte hoppas på för mycket.
 

Tomas E

Medlem
24 oktober upphör undantagen från 80-20-regeln dvs att man måste flyga åttio procent av rutterna för att behålla sin slot-tid.
Se EU Förordning 2020/459
Aha! Men det betyder nog inte med automatik att 80% av kapaciteten återställs på alla linjer då. Däremot tänker nog bolagen efter lite noggrannare innan de ställer in flyg fr.o.m. 25 oktober, och drar på beslutet in i det längsta eftersom det då gör ont både att flyga tillräckligt mycket (större förluster) och att inte flyga (bli av med slot).
 
Toppen