Senaste nytt

Tjänstebilstråden

GOTBound

Medlem
Idag beställde jag en till förmånsbil, denna blir Mrs.GOTBounds bil då hennes arbetsgivare inte tillhandahåller förmånsbil till någon inom organisationen top-down men jag kan ut två.

En V60 B4 Momentum Advance, jag beställde bilen i tisdags och fick idag idag leveransdatum via Min Volvo portalen till 20w43 vilket får anses vara snabbt.
 
Idag beställde jag en till förmånsbil, denna blir Mrs.GOTBounds bil då hennes arbetsgivare inte tillhandahåller förmånsbil till någon inom organisationen top-down men jag kan ut två.

En V60 B4 Momentum Advance, jag beställde bilen i tisdags och fick idag idag leveransdatum via Min Volvo portalen till 20w43 vilket får anses vara snabbt.
Vore intressant att veta upplägg och kostnader för förmånsbil nr 2 om du vill dela med dig...
 

Valley

Medlem
Som jag sagt tidigare i denna tråd, bilsäljare är ett utdöende yrke. Ungefär som vår aversion mot resebyråer.

Filosofiskt problem till delar.
Förra bilen köptes indirekt via nätet. e-Mailaffär.
Det som gjorde mig irriterad var hur otroligt många säljare som inte svarar.
Skickade ut förfrågan till 6-7 stycken på bil som stod i deras bilhall och fick 2 svar.

I o f s inte långt ifrån hur majoriteten av alla bilsäljare i hallarna beter sig.
Inte många som ens vill säga hej.

Fast Tesla’s show-roompersonal tycker jag är ytterligare en klass sämre.
De kan absolut ingenting
 

Palazzi

Medlem
SKODA verkar ha lanserat en el-suv för någon timme sedan. Är byggd på VWs MEB-plattform och andra modellen, med given plattform, att lanseras av koncernen.

Modellmässigt känns det som en intressant modell för den svensk marknaden (?)
I storlek mellan XC60 och XC40 och angiven räckvidd om 50mil.

Inga priser finns angiva för Sverige, men jag har sett några indikationer för UK där den dyraste modellen verkar ligga motsvarande på 560.000
och den billigaste på 430.000kr. Den billigaste ska inte erbjudas i Sverige, så får nog räkna med 500.000kr. Lite rabatt på listpris, samt 60.000kr i bonus tycker jag gör ekvationen potentiellt intressant.
I den klassen är ju inte 420-430.000kr orimligt för en diesel heller.

Skoda Enyaq iV: Nya elbilen officiell – räckvidd, lansering och versioner | Vi Bilägare
 

TP12

Medlem
SKODA verkar ha lanserat en el-suv för någon timme sedan. Är byggd på VWs MEB-plattform och andra modellen, med given plattform, att lanseras av koncernen.

Modellmässigt känns det som en intressant modell för den svensk marknaden (?)
I storlek mellan XC60 och XC40 och angiven räckvidd om 50mil.

Inga priser finns angiva för Sverige, men jag har sett några indikationer för UK där den dyraste modellen verkar ligga motsvarande på 560.000
och den billigaste på 430.000kr. Den billigaste ska inte erbjudas i Sverige, så får nog räkna med 500.000kr. Lite rabatt på listpris, samt 60.000kr i bonus tycker jag gör ekvationen potentiellt intressant.
I den klassen är ju inte 420-430.000kr orimligt för en diesel heller.

Skoda Enyaq iV: Nya elbilen officiell – räckvidd, lansering och versioner | Vi Bilägare

Svenska priser:

Enyaq iV 60 kostar från 452.500 kronor. Den har ett batteripack på 60 kWh som ger dig en räckvidd på 39 mil. Elmotorn ger 180 hästar och 310 newtonmeter i vrid, drivningen sker på bakhjulen. 0-100 km/h går på 8,7 sekunder och toppfarten ligger på 160 km/h. Enyaq iV 80 kostar från 551.100 kronor och för de extra pengarna får du istället 80 kWh batteripack, 204 hästar, 0-100 på 8,5 sekunder och en räckvidd på 51 mil.
 

Lauda 777

Medlem
SKODA verkar ha lanserat en el-suv för någon timme sedan. Är byggd på VWs MEB-plattform och andra modellen, med given plattform, att lanseras av koncernen.

Modellmässigt känns det som en intressant modell för den svensk marknaden (?)
I storlek mellan XC60 och XC40 och angiven räckvidd om 50mil.

Inga priser finns angiva för Sverige, men jag har sett några indikationer för UK där den dyraste modellen verkar ligga motsvarande på 560.000
och den billigaste på 430.000kr. Den billigaste ska inte erbjudas i Sverige, så får nog räkna med 500.000kr. Lite rabatt på listpris, samt 60.000kr i bonus tycker jag gör ekvationen potentiellt intressant.
I den klassen är ju inte 420-430.000kr orimligt för en diesel heller.

Skoda Enyaq iV: Nya elbilen officiell – räckvidd, lansering och versioner | Vi Bilägare

Känns väldigt rimlig. Dock så trodde jag att det var en BMW x nånting när jag såg den först. ;)
 
Toppen