Senaste nytt

Använda poäng under Covid-kaoset

intuition

Medlem
...


De har försämrat ännu mer, nu är det bara 5000/vecka

Varje EuroBonus-medlem kan därför för tillfället, endast använda 5000 EuroBonus-poäng/vecka i EuroBonus Shop.

Nu är gränsen 30 000 poäng/månad.
Så något förbättrat, men fortsatt mycket begränsat.


Överföring till coop är öppnat, det står inget om någon begränsning där, är det någon som provat att flytta ut större mängder poäng till Coop?
 

Sir Lemon

Medlem
Har en bokning till LON på fredag. UD avråder. Bokningen gjord i våras med poäng som gått ut nu. Tallinn säger att om jag avbokar/rebookar faller poängen och att det enda som kan hjälpa mig ge poängen nytt liv är om SAS ställer in. Har de rätt eller kan HUACA till Tallinn eller guldsupporten hjälpa? Ingen 2-1 använd för bokningen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sir Lemon

Medlem
Körde HUACA och den sannolikt indiske Sas-medarbetaren hjälpte mig boka om utan kostnad och med användande av de utgångna poängen, eftersom de för ngn vecka sedan ändrat några minuter på en av de ursprungliga flighterna. På det viset kunde det kallas ”involuntary change”. I Tallinn räknades det inte så, eftersom det var mer än 4 dagar efter de meddelat ändringen och min rätt till rebooking ansågs förfallen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Hur ser det ut bland forumvännerna med Eurobonuspoäng som förfaller under corona-krisen? Jag har 2000 poäng som förfaller sista september, men jag kan tänka mig att det är en piss i nilen jämfört med många andra?

Någon borde väl ha 100 000 poäng som förfaller? Hur resonerar ni kring vad ni ska göra?

Har någon hört från SAS att giltighetstiden på poäng förlängs pga begränsad möjlighet till utnyttjande av poängen? Så som har skett med Eurobonusstatus och vissa amex-vouchrar.
 

Niclas Nygren

Ny medlem
Jag har strax över 50k poäng som förfaller den sista denna månad.
Har inte för avsikt att boka någon resa så länge alla covid-restriktioner pågår.
Vad borde jag göra för att ”rädda” poängen?
Tappade drygt 30k poäng så här års förra året gör att jag inte vidtog någon åtgärd...
 

Sir Lemon

Medlem
Jag har strax över 50k poäng som förfaller den sista denna månad.
Har inte för avsikt att boka någon resa så länge alla covid-restriktioner pågår.
Vad borde jag göra för att ”rädda” poängen?
Tappade drygt 30k poäng så här års förra året gör att jag inte vidtog någon åtgärd...
Det du bör göra är så klart att boka en resa lite framåt i tiden så att du använder poängen. Du kan ju alltid avboka/omboka. Tänk bara igenom noga vilken destination du vill åka till.
 

Nander

Medlem
Det du bör göra är så klart att boka en resa lite framåt i tiden så att du använder poängen. Du kan ju alltid avboka/omboka. Tänk bara igenom noga vilken destination du vill åka till.

Man kan inte avboka och få tillbaka utgånga poäng, förutom om flyget ställs in. Det finns dessutom en risk att regeln att man får omboka slutar att gälla, om corona-situationen förbättras.
 
Toppen