Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 6 September 2020

ilon

Medlem
Det verkar vara spärrat till max 1 byte tyvärr :/
Finns mycket att boka till USA verkar det som, undrar varför.. :rolleyes:
 

Johans00

Medlem
Det finns ett infotecken intill klassen du väljer. Där står det vad avbokningsavgiften är. Tyckte jag såg att den låg på 600kr inom Europa.
Står inget där, bara ''mot en avgift''.
11aac93aa20e0c2b3eb38a49c465e520.png

Kollade fare rules på expertflyer och då stämde 300€ som @RickardG skrev.
 

Homer

Medlem
Iom att det är osäkert för resor kring jul och nyår är ju villkoren för att få en voucher bra att kunna nyttja.
För sånna villkor är det väl inte på ”vanliga” nya bokningar ?

Vad menar du?
Såhär står det
Updated 27AUG20 - vad stod det tidigare?

(Published 14MAR20 - Updated 27AUG20)
We allow any customer traveling up until the 15 January 2021, on all international flights, to cancel their booking and receive a voucher in the value equivalent to their original booking. The offer is not available on domestic flights.Cancel trip and get a SAS Travel Voucher

Under
IF YOU DON’T WANT TO TRAVEL
Message - Traffic Information | SAS

Undra om man kan ansöka om voucher för en f&f bokning betald med en voucher, borde ju inte vara annorlunda mot om den är betald med pengar

Funderar jag också på, ser inte att det står någonting som talar för eller emot.
 

Resetokig

Medlem
...
(Published 14MAR20 - Updated 27AUG20)
We allow any customer traveling up until the 15 January 2021, on all international flights, to cancel their booking and receive a voucher in the value equivalent to their original booking. The offer is not available on domestic flights.Cancel trip and get a SAS Travel Voucher

Under
IF YOU DON’T WANT TO TRAVEL
Message - Traffic Information | SAS
...
Innan jag såg ovan tolkade jag f&f reglerna att man kunde avboka mot vocher ända fram till kampanjens slut, dvs. 30/4. Är det någon som kan bekräfta om det endast gäller för resor fram till den 15/1?
 
Vad menar du?
Såhär står det...
Förlåt, otydligt av mig. Jag menar att om jag gör en bokning utanför F&F kampanjen, då finns inte möjligheten att avboka mot en voucher t.o.m. 15 Januari 2021. Därför är det fördelaktigt att boka nu under den här kampanjen än att avvakta. Jag tänker utifrån mina planer att förhoppningsvis kunna åka till USA jul&nyår 2020.

....
Funderar jag också på, ser inte att det står någonting som talar för eller emot.

Villkoren för en voucher gör mig tveksam:
4. USE OF VOUCHER
  • If you have paid for travel with a Voucher and cancel the travel, or if the travel is canceled, you will receive a refund on the Voucher you used. Please note that the original Voucher validity period still applies in the event of cancellation.

Tänkte precis boka men hade visst inte laddat hem vouchern så jag får gott vänta 48h. Kanske hinner få ett svar från kundtjänst om detta :p
 
Last edited:

mha321

Medlem
Innan jag såg ovan tolkade jag f&f reglerna att man kunde avboka mot vocher ända fram till kampanjens slut, dvs. 30/4. Är det någon som kan bekräfta om det endast gäller för resor fram till den 15/1?
Klassisk SAS?

Vip plus listas som rebookable, go som non rebookable.

Och sedan "if your ticket is non rebookable you can request a voucher".

Enligt det kan man alltså överhuvudtaget inte avboka plus biljett mot voucher.

Vilket jag inte tror var vad de faktiskt menade...
 

Homer

Medlem
Förlåt, otydligt av mig. Jag menar att om jag gör en bokning utanför F&F kampanjen, då finns inte möjligheten att avboka mot en voucher t.o.m. 15 Januari 2021. Därför är det fördelaktigt att boka nu under den här kampanjen än att avvakta. Jag tänker utifrån mina planer att förhoppningsvis kunna åka till USA jul&nyår 2020.

Texten jag citerade är ju de allmänna biljettreglerna frågan är, som @Resetokig påpekade, vad som gäller för F&F resor 16/1 - 30/4
 
Toppen