Senaste nytt

SAS öppnar loungerna på nytt

Doctor-X

Medlem
Om allt går som det ska blir det Gdansk helgen 11-13 september med rutten ARN-CPH-GDN.
Fint att få lounge både på Arlanda och Kastrup :)
 

SK989

Medlem
Man kommer inte ha någon alkohol i de nyöppnade loungerna... Förstår inte vad med smittspridningen som gör att SAS inte kan alkohol i loungen. Fylla bland passagerarna gör att folk inte upprätthåller hygien och avstånd?? Jag har varit i några lounger under sommaren och då har det funnits alkohol.
 

Once56

Medlem
När ska kopplingen alkohol-Corona ta slut kan man undra. Ingen alkohol när de öppnar loungerna, och ingen på flygplanen. Hm
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Man kommer inte ha någon alkohol i de nyöppnade loungerna... Förstår inte vad med smittspridningen som gör att SAS inte kan alkohol i loungen. Fylla bland passagerarna gör att folk inte upprätthåller hygien och avstånd?? Jag har varit i några lounger under sommaren och då har det funnits alkohol.
Det är väl ganska klart att alkohol försämrar ens omdöme? Det torde ju också gälla hygien och att hålla avstånd.
 
Man kommer inte ha någon alkohol i de nyöppnade loungerna... Förstår inte vad med smittspridningen som gör att SAS inte kan alkohol i loungen. Fylla bland passagerarna gör att folk inte upprätthåller hygien och avstånd?? Jag har varit i några lounger under sommaren och då har det funnits alkohol.

Tror det handlar mer om att SAS är ett skandinaviskt bolag som nu tagit ställning kring alkohol, serverar man det inte på plan, för att undvika att crew ska behöva springa och hämta en ny öl eller fylla på ett vinglas stup i kvarten så kan man inte servera alkohol i lounge.

Tror inte det handlar om pengar, att hålla planen på marken kostar miljarder, det gör inte en flaska vin de köper in via grossist. Däremot kan det ju bli mer svinn, om det står öppnade champagneflaskor i loungen, men det måste vara minimalt och vin och öl på kran är ju inget nytt.

Kan inte minnas en enda gång då någon betett sig otrevligt i en lounge, och att inte kunna få ett glas vin gör ju inte att man lockas till att varken umgås i lounge eller flyga med SAS.

Att man öppnar lounge är ju ändå trevligt, och ett första steg, och jag tror det kommer gå fort till nästa steg. Det är blir ju lite "träning" för personalen och som varit borta länge, man måste ju få nya rutiner på plats, när det väl sätter sig, och man vet hur många besökare man har, och kan ha, kommer nog alkoholen tillbaka.
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen