Senaste nytt

SAS öppnar loungerna på nytt

Diana

Medlem
Välkommen till våra lounger – dra nytta av WiFi, mat och dryck | SAS

SAS LOUNGES OPENING UP

We are now opening a selected number of our lounges after having them closed since mid-March. Starting 01 September 2020 with the Gold lounge at Stockholm and 05 September 2020 with the Gold lounge at Copenhagen and the Domestic lounge at Oslo, the lounges will be open to welcome SAS Business, SAS Plus and Star Alliance Business passengers in addition to the eligible EuroBonus and STAR members.

The safety of our travelers and staff is always our highest priority. The lounge experience will be adapted to the current situation, offering limited food service with part pre-packaged items and part buffé, but with extended cleaning procedures and a strong focus on keeping safe distances and minimizing interactions. No alcoholic beverages will be served in the lounge, as is the case onboard SAS flights. We continue to monitor the situation closely and adapt the travel experience accordingly.

The SAS lounges are an important part of the customer experience and the EuroBonus community.
The lounges that will open are:

• Stockholm-Arlanda: The Gold Lounge, opening 01 September 2020

• Copenhagen-Kastrup: The Gold Lounge, opening 05 September 2020

• Oslo-Gardermoen: The Domestic Lounge, opening 05 September 2020

Regular opening hours apply. All other lounges remain closed until further notice.
Additionally, the SAS Fast tracks at ARN and GOT will open September 1st, and at CPH it is planned to open mid-September.
 

mha321

Medlem
Jag noterar också en inkonsekvens i skrivningen. Man öppnar guldloungerna i CPH och ARN, och ser fram emot att välkomna alla business- och pluspassagerare.
Det tror jag är så enkelt som att det är guld som öppnar, men de kommer släppa in både guld medlemmar och business/plus resenärer.
 

fcx

Medlem
Det tror jag är så enkelt som att det är guld som öppnar, men de kommer släppa in både guld medlemmar och business/plus resenärer.
Det är en möjlighet, men jag skulle inte sätta pengar på det.
Med tanke på hur de två loungerna är byggda så borde det väl vara mer rimligt att öppna hela ytan, för att undvika trängsel? Man kan begränsa serveringen till ena halvan så behöver man inte extra personal.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mha321

Medlem
Det är en möjlighet, men jag skulle inte sätta pengar på det.
Med tanke på hur de två loungerna är byggda så borde det väl vara mer rimligt att öppna hela ytan, för att undvika trängsel? Man kan begränsa serveringen till ena halvan så behöver man inte extra personal.
Båda halvorna behöver ju den nya utökade städningen, så det kostar nog en del extra personal där ändå...
 

Scanwing

Medlem
C9108F9F-2FE7-4C6A-9B16-2487C3199511.jpeg
 

Syversen

Medlem
Det är en möjlighet, men jag skulle inte sätta pengar på det.
Med tanke på hur de två loungerna är byggda så borde det väl vara mer rimligt att öppna hela ytan, för att undvika trängsel? Man kan begränsa serveringen till ena halvan så behöver man inte extra personal.

Med tanke på att resandet fortfarande är ganska begränsat kanske detta upplägg räcker och blir ganska trängselfritt som ett första steg?
 
Toppen