Senaste nytt

Hur får ni översikt över ekonomin?

När jag försöker köra igång Tink med Handelsbanken -> hämta med Bank ID så får jag bara "fel - något gick snett". Mailade Tink support och fick nått luddigt svar, i värsta fall får jag väl leta fram dosan hemma men tänkte att nån här kanske sett detta fel?
 

Jeppfly

Medlem
Någon som enbart kör kreditkort varje månad för att få bättre koll på totala spenden per månad?

i dags läget kör jag, bankkort vi LF, SAS MC och AMEX.. svårt att hålla koll på hur mycket man spenderat.. men en fundering var att bara använda ett kreditkort varje månad för att således få bättre koll och kanske t.om hålla igen ibland

Dock blir nackdelen att utläggen på jobbet kommer där också, men det kan ju spela mindre roll då jag får tillbaka dessa pengar oavsett.
 

Tonton

Medlem
Någon som enbart kör kreditkort varje månad för att få bättre koll på totala spenden per månad?

i dags läget kör jag, bankkort vi LF, SAS MC och AMEX.. svårt att hålla koll på hur mycket man spenderat.. men en fundering var att bara använda ett kreditkort varje månad för att således få bättre koll och kanske t.om hålla igen ibland

Dock blir nackdelen att utläggen på jobbet kommer där också, men det kan ju spela mindre roll då jag får tillbaka dessa pengar oavsett.

Jag pendlar mellan 4-7 kort som ska underhållas samtidigt och har gjort det enkelt för mig. En tabell i excel som jag med jämna mellanrum uppdaterar nuvarande utgifter per kort. Det tar mig cirka 5 min per gång att logga in på respektive bank och kolla hur mycket jag har spenderat denna månaden. Superkoll och jag finner ingen anledning till att konsolidera all spend till ett kreditkort.

Vill du göra det lite enklare för dig så kan du ju alltid sluta använda LF? Då har du minskat din kortarsenal med 33%...
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Jag brukar glo på saldot då och då, vanligtvis med ena ögat stängt.
"FAN!" brukar min spontana tanke bli och ångesten kommer sakta krypandes på.
Nu har frun extrakort både till AMEX och MC, så jag kommer genast på att jag kan skylla på henne och då är ju problemet löst.

Ska sanningen fram så har jag ingen koll på vad jag spenderar och får snällt bara betala det jag ställt till med under månaden.
 
Jag brukar glo på saldot då och då, vanligtvis med ena ögat stängt.
"FAN!" brukar min spontana tanke bli och ångesten kommer sakta krypandes på.
Nu har frun extrakort både till AMEX och MC, så jag kommer genast på att jag kan skylla på henne och då är ju problemet löst.

Ska sanningen fram så har jag ingen koll på vad jag spenderar och får snällt bara betala det jag ställt till med under månaden.

Absolut, det är viktigt att göra av med pengarna innan de tar slut!
 

MrRob

Medlem
Betalar av det jag spenderat under dagen på kvällen eller morgonen därpå. Således är det aldrig något som släpar efter.

Jag gör det samma och tycker att det är ett väldigt smidigt sätt hantera mina krediter. Jag har alltid gjort så med tidigare och nuvarande kreditkort men förra veckan fick jag ett brev i posten att SEB ville att jag skulle höra av mig. De tyckte att jag skulle höja kreditgränsen istället för att "alltid handla klart över kreditgränsen" varje månad. Att fylla på krediten under månaden har aldrig varit något problem för mig tidigare hos varken Amex (primärt kort) eller andra kreditkortsutgivare jag haft så det var lite oväntat att höra. Vet inte om jag kommer att lyda.. :)
 

Brandten

Medlem
Jag brukar glo på saldot då och då, vanligtvis med ena ögat stängt.
"FAN!" brukar min spontana tanke bli och ångesten kommer sakta krypandes på.
Nu har frun extrakort både till AMEX och MC, så jag kommer genast på att jag kan skylla på henne och då är ju problemet löst.

Ska sanningen fram så har jag ingen koll på vad jag spenderar och får snällt bara betala det jag ställt till med under månaden.
LoL... Exakt samma taktik här!
 
Toppen