Senaste nytt

Singapore Airlines och Corona

Rodnt

Medlem
Du blir nedbumpad till Business, de ställer inte in flyget automatiskt bara för att det finns en F-kabin. Sedan kanske de ställer in flyget också, men just detta första steg innebär normalt bara att man blir nedgraderad, och måste ringa in för att få tillbaka mellanskillnaden i poäng från F till C

Jo, men som jag uppfattade det har flygningar helt ställts in tom slutet av Oktober, så inom 1 månad lär väl även Novemberflyg ställas in.

nedgraderad till C är ju lika illa, får man tillbaka _allt_ vid avbokning? Det man köpt kan ju inte levereras menar jag.
 

Canadien

Medlem
Jo, men som jag uppfattade det har flygningar helt ställts in tom slutet av Oktober, så inom 1 månad lär väl även Novemberflyg ställas in.

nedgraderad till C är ju lika illa, får man tillbaka _allt_ vid avbokning? Det man köpt kan ju inte levereras menar jag.

Ja du ska få tillbaka allt, poäng, skatter och avgifter. Men SAS återbetalningsmaskineri kan lagga nån månad eller halvår eller så just nu...
 

palmen

Moderator
Jo, men som jag uppfattade det har flygningar helt ställts in tom slutet av Oktober, så inom 1 månad lär väl även Novemberflyg ställas in.

nedgraderad till C är ju lika illa, får man tillbaka _allt_ vid avbokning? Det man köpt kan ju inte levereras menar jag.
Nu vet jag inte vad för information du har om inställda flighter, men tittar du på länken några inlägg upp som @Tonton postade ser du att de flyger från Amsterdam i Augusti, September och Oktober (även om det inte är varje dag). Det finns med andra ord inget i dagsläget som säger att de skulle ställa in alla flighter från Amsterdam i November. Sen är det ju Covid-tider och allt kan ändras över en natt, men i dagsläget så går flygen åtminstone.

Som det verkar i oktober är det tisdag, torsdag och lördag som har avgångar, man kan gissa att det är troligt att det är dessa avgångar som kommer att gå i november också om inget ändras.
upload_2020-8-21_2-26-30.png


Nu vet jag inte vad du ska göra på denna resa, men även om planet går är det stor risk att du hamnar i karrantän och inte kan göra något i alla fall så du måste boka av utav den anledningen.
 
Fick precis mejl att de ändrat till A350 på våran resa från AMS-SIN som jag hade i first den 19e dec. :(
Det skulle bli våran första first. Man vet ju aldrig om man kommer kunna boka first med Singapore igen :(
 

Ormen

Medlem
Bokad F AMS-SIN 22/1. Fick även jag besked om att det blir ombokning. Dock inte blivit tilldelad någon plats så antar att de inte beslutat vilket plan det blir än.
 

Doctor-X

Medlem
Samma här för biljetter i First gällande slutet av november till början av december.
Då man nu inte har kvar det man bokat ska man om jag förstått rätt kunna avboka via Tallinn och få tillbaka alla poäng och skatter (inkl den obligatoriska ”service fee” på 450kr)?

Någon som vet hur snart man måste göra detta innan de anser att man godkänt ändringen? Förstår såklart att jag har rätt till återbetalning av mellanskillnaden i poäng för first vs business oavsett när jag ringer in. Men är mest intresserad av att få tillbaka själva ”service fee” kostanden på 450kr/person och tänker då om det finns någon tidsaspekt för vad de anser är godtyckligt för att jag ska ha ”accepterat min ombokning/nedgradering”?
 

Axxo

Medlem
Jag och min sambo och föräldrar blev också ombokade, vi alla skulle flyga på samma flight men med olika bokningsklasser.

Det står följande på ganska av många av våra flighter:
If we are unable to reassign a seat to you, 'NIL' will be indicated in the 'Seat Number' column above.

Means detta att jag måste boka om dom flighterna som det står NIL på :) hehe.
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Jag och min sambo och föräldrar blev också ombokade, vi alla skulle flyga på samma flight men med olika bokningsklasser.

Det står följande på ganska av många av våra flighter:
If we are unable to reassign a seat to you, 'NIL' will be indicated in the 'Seat Number' column above.

Means detta att jag bokade boka om flygningen?

Sista meningen har nog blivit fel. Svårt att förstå frågan :)
 

Rodnt

Medlem
Nu vet jag inte vad för information du har om inställda flighter, men tittar du på länken några inlägg upp som @Tonton postade ser du att de flyger från Amsterdam i Augusti, September och Oktober (även om det inte är varje dag). Det finns med andra ord inget i dagsläget som säger att de skulle ställa in alla flighter från Amsterdam i November. Sen är det ju Covid-tider och allt kan ändras över en natt, men i dagsläget så går flygen åtminstone.

Som det verkar i oktober är det tisdag, torsdag och lördag som har avgångar, man kan gissa att det är troligt att det är dessa avgångar som kommer att gå i november också om inget ändras.
Visa bifogad bild 112576

Nu vet jag inte vad du ska göra på denna resa, men även om planet går är det stor risk att du hamnar i karrantän och inte kan göra något i alla fall så du måste boka av utav den anledningen.

Det var just den bilden jag menade, såg ut att bara vara en avgång 10:25, men jag blev också ombokad inatt så skitsamma.

Jag skulle eventuellt kunna tänka mig att boka om till flighten via Moskva istället om jag nu måste nöja mig med C, skulle spara ett dygn på det. Men dels ska det finnas tillgänglighet och dels verkar ju just Bali vara väldigt osäkert i år, så det får bli avbokning och hoppas på nya chanser med SQ F senare :/

Väldigt trist förstås, la väldigt mkt tid på denna bokning i mellandagarna. Vet att vi är många i samma situation och på något sätt är det en liten tröst. Lättare att dela besvikelsen med andra. Vi kommer igen!
 
Toppen