Senaste nytt

Affärer ni har gjort men gått miste om poäng

Gizmokvack

Medlem
Alla bilköp
Inte konstigt att man drar sig för att köpa bil
Köpt flera bilar från kvd de senaste åren och de har tagit bort möjligheten med kortbetalning. Endast swish.
Den stora lokala bilfirman funkar det inte heller. Fick förklarat för mig att betalningen gick till deras VW finans som tydligen i sig är ett kreditbolag och det går inte att betala kredit med kredit.
Så min erfarenhet är att köpa bil med kreditkort knappt går längre.
 

Palazzi

Medlem
Mina missar lär garanterat höra ihop med lägenhetsrenovering och möbelinköp under det senaste året.
Höftar jag så är det nog hälften av summan som tagits, av lättja, på kundkort vars genererade fakturor inte passerat Betalo eller liknande.

Hade säkert räckt till en 2for1 i First, om jag lagt de 15.000kr (eller vad det nu hade blivit) som Betalo då kostat mig.
Grämer mig dock inte värst mycket; speciellt inte ett år som detta
 

Doctor-X

Medlem
Vill du utveckla för en nybörjare?
När du flyger med ett bolag inom Star Alliance kan du kreditera miles/bonus till ditt Eurobonuskonto. Hur många poäng man tjänar skiljer sig beroende på bokingsklass, destination och antal flugna miles.
Här finns alla Star Alliance bolag och vilken intjäning av poäng man kan förvänta sig till Eurobonus:
Earn EuroBonus points with our partners | SAS
 
Affärerna som gick om intet, var alla innan jag hittade BC ;-)

I min ungdom (runt millennieskiftet) veckopendlade jag till Luxemburg under en period av drygt två år. Kanske 80 leg på flyget i Luxair business, och ungefär 160 nätter på samma Novotel, per år.

På den tiden hade jag inga kort som gav poäng, och var inte med i något program, vare sig för flyg eller hotell.

Idag, när jag inte har något arbetsrelaterat resande alls, så skulle jag ge min ena arm för de statusar jag bara ignorerade tidigare...
 
Lång och trogen webhallen kund. Hade helt missat att dom var SAS onlineshopping partner, ibland går man på autopilot. Har nog handlat för 150.000 de senaste åren. Har dock betalt med Amex så inte helt "lottlös".

Mest sur är jag nog för alla år med BA, en tidigare, engelsk arbetsgivare, och ett tidigare liv hade avtal med BA, vilket, då detta utspelade sig inte var så fördelaktigt för oss i norden då det blev dyrare och belastade vår budget. Dessutom var poäng spärrade, det gick inte att efterregistrera, eller registrera i överhuvudtaget. Det här var på den tiden Concorde fortfarande fanns, och jag drömde om att byta mina (icke intjänade poäng) mot en resa "bara för att". *drömmer sig bort*
 
Toppen