Senaste nytt

Covid-19 och Lufthansagruppen

ELOS

Medlem
Har bokat award till Bogota i first i januari 2021. Trots att LH säger att man nu pensionerat A340-600 för gott står det kvar och öppen first att boka. Spännande att se vad som händer. Man kanske blir omroutad via Mexico City, Miami eller Sao Paolo.
 

Moco

Medlem
Blev försenad en dag ut från Sao Paulo i början av månaden. Gjorde en 261/2004-claim och fick mer eller mindre direkt mina €600 utbetalda.
Har varit mycket strul med avbokningar etc. men tycker ändå att de hanterat det bra med flexibilitet. Har rest en del i juli både long och short haul och upplever att det har varit mycket fin service ombord på samtliga flygningar, trots situationen.
 

Senator

Moderator
Då saknas bara 1 av 5 återbetalningar från Lufthansagruppen. Den skulle AMEX Travel pusha idag. Sen skall det bli intressant när jag riktar ”mitt krav” till gruppen Men med 4 av 5 och ett behov att boka Swiss är det dags nu att göra så nästa vecka.
 

MTheC

Medlem
Har nu fått ta del av Austrian svar till ARN i mitt ärende - undrar lite lätt om de är inkompetenta eller bara ljuger skamlöst. De har svarat att jag var no show, aldrig svarat dem och därför inte har rätt till ersättning.

Intressant approach då flyget inte ens gick (inställt av dem) och jag har skickat med underlag med massa av den korrespondens jag haft med dem.
 

Berglund

Medlem
Har nu fått ta del av Austrian svar till ARN i mitt ärende - undrar lite lätt om de är inkompetenta eller bara ljuger skamlöst. De har svarat att jag var no show, aldrig svarat dem och därför inte har rätt till ersättning.
De verkar ju riktigt desperata och beredda att göra vad som helst för att få behålla pengen.
 

Harnos

Medlem
Någon som plockat ut voucher från Lufthansa?
Har fyra biljetter där jag kan välja att ta ut dom som separata vouchers eller att slå ihop till en större, kan bara använda en voucher / bokning.
Frågan är vad som händer med överskjutande voucherbelopp om jag slår ihop till en och väljer att boka en biljett till ett lägre värde än vouchern?
Någon som vet om det resterande värdet kvarstår och kan användas för ytterligare bokning?

Det ges även €50 rabatt på bokning om voucher plockas ut men ser ut att gälla enbart om jag väljer att boka en ny biljett senast 30 augusti?
 
Toppen