Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

LarsCph

Medlem
Avbokade resa CPH-LAX-CPH i Søndags den 21. juni og modtog voucher nu til aften. Det var OK og bedre (hurtigere) end forventet.

Forventer at booke rejsen på ny når det går at booke med retur i starten af August 2021. Sommerferien 2020 er forvandlet fra 3 uger i US til 2 uger i Italien i et fint AirBNB hus i Umbrien.
 

Berglund

Medlem
att dessa uppdateras i batcher, snarare än realtid.
Exakt! Att uppdatera system i realtid eller ”väldigt nära realtid” drar mycket kraft och resurser. Det är mycket enklare och betydligt billigare att köra över en transaktionsfil om dagen och uppdatera utifrån den.
 
nja - det är nog bara att acceptera att det fungerar så i varenda organisation av SAS storlek. Verkligen inget unikt för SAS :)
Nej det är under all kritik att SAS behöver göra så mycket manuellt vid avbokningar och återbetalningar. 2020 borde sånt här fungera automatiskt direkt vid avbokning. Sparar ju personalkostnad.
 

Tonton

Medlem
Nej det är under all kritik att SAS behöver göra så mycket manuellt vid avbokningar och återbetalningar. 2020 borde sånt här fungera automatiskt direkt vid avbokning. Sparar ju personalkostnad.

Du skulle bli rik om du löste alla systemintegrationer så att det fungerar automatiskt och utan problem i realtid. Speciellt när du diskuterar det kring företag/system som har de transaktionsvolymerna som SAS gissningsvis har. ;)

Jag sitter många timmar om dagen och diskuterar systemintegrationer och olika processlösningar med både små och stora kunder - men har fortfarande inte lyckats knäcka nöten över att få allting att fungera automatiskt. Iaf när det kommer till de större bolagen :p
 

palmen

Moderator
Du skulle bli rik om du löste alla systemintegrationer så att det fungerar automatiskt och utan problem i realtid. Speciellt när du diskuterar det kring företag/system som har de transaktionsvolymerna som SAS gissningsvis har. ;)

Jag sitter många timmar om dagen och diskuterar systemintegrationer och olika processlösningar med både små och stora kunder - men har fortfarande inte lyckats knäcka nöten över att få allting att fungera automatiskt. Iaf när det kommer till de större bolagen :p
Problemet är ju ofta allt gammalt legacy som finns som gör vettiga integrationer svåra.
För yngre företag där det gamla legacy saknas är det dock betydligt enklare att automatisera allt. Exempel på sådna företag är ju Netflix, Uber mfl som poppat upp "senaste åren". Man kan ju gissa att betydligt fler integrationer där sker i realtid, så länge mottagande/skickande sida har den möjligheten också.
 

pedantic

Medlem
Någon som begärt voucher i med dom nya(?) reglerna;

"I want to postpone/cancel my trip, and I'm booked on a flight that's not canceled. Will I get a refund?

If you are holding an unused ticket with travel dates between 15 March 2020 and 17 August 2020 we offer a voucher covering the full value of the ticket. The voucher can be used to book a new trip and is valid for 12 months.
For bookings within Norway domestic the offer is valid for trips until 15 July 2020.
You can apply for the voucher until 7 days before your outbound departure.

Please apply for the voucher under My bookings. More information about vouchers for unused tickets."

Har en bokning precis slutet av perioden som vi behöver boka om. Hur lång tid har det tagit att få vouchern om man gör begäran via "mina bokningar"?
 
Toppen