Senaste nytt

Nötmix för hemmabruk?

fcx

Medlem
Det här är kanske ett inlägg som tangerar vad som normalt diskuteras, men i dessa icke-resetider så tar jag mig lite mer friheter med utsvävningar.

En av de trevligare sakerna med långflyg är att man före maten får en cocktail och varma nötter. När man inte är ute och reser långt så kan det finnas ett intresse av att återskapa den känslan hemma.
Inspirerad av att man kan beställa American Airlines nötblandning för hemleverans (AA First Class Mixes - FREE SHIP to Lower 48 - Page 1 - Great Nut Supply Company ställer jag mig frågan vilken kommersiell nötblandning man ska satsa på hemma?

Grundkravet är att den:
1. Ska vara enkelt tillgängligt i en lokal matvarubutik.
2. Ska inte innehålla salta jordnötter.
3. Ska tåla värmning.

Senaste försöket var denna från OLW, som jag inte var så nöjd med. Väldigt mycket salta jordnötter som utfyllnad i denna påse. De övriga nötterna var dock bra, speciellt när man värmde dem.

OLW-N%C3%B6tmix-Klassisk-800x750.png



Den här påsen från Estrella är också testad. Inte någon höjdare, speciellt som russinen inte blir så goda när de värms.

f3isf3zwknswfp54nsbk.jpg



Jag är lite nyfiken på kryddade blandningar, men är rädd att kryddsmaken tar över.

Vill man uppleva förstaklass så är beslutet enkelt, macadamianötter (ej värmda) plus champagne är det enda logiska valet. Men det är ju affärsklassupplevelsen som lockar mest.

Vad är forumets åsikter?
 

J1981

Medlem
Lösvikt exoticsnack brukar bli: salta cashew, paranöt, rökt mandel, gigant corn
Konsumentpackat "mellispåse" brukar jag köpa parrots rosted and raw tror jag den heter. Cashew, pecan, paranöt, mandel.
 

Gus

Medlem
Mycket bra tråd! :) Nötterna och drinken före maten är oftast det bästa på hela flighten tycker jag. Hur värmer ni era nötter?
 

chazzie

Medlem
OLW har en liknande nylanserad nötmix med röd påse, tuggade på den idag till en kall "Radio the Mothership"-IPA och den var riktigt trevlig, går att värma också!
 
Toppen