Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

samet

Medlem
AMEX egna Centurion Lounger har en sådan policy. Jag tror för PLAT är det 3t innan avgång. Dock tror jag inte det finns en officiell begränsning på Pontus som jag har sätt.

Jag har suttit hos Pontus i 8 timmar samma dag när det var dåligt med connections. Lena sade inte ett ljud om detta utan serverade glatt både frukost, lunch och middag under dagen.

Så tror precis som du att det inte finns någon gräns.
 

palmen

Moderator
Länge sedan jag var ute och reste nu, men fungerar denna förmån även för platinum? Ska man visa boardingkort för take away? Vore kanon att kunna ta med sig en macka hem efter man landad på kvällen
Det är väl snart ett år sedan de tog bort möjligheten att få något att äta on arrival så det fungerar inte. Du kan dock komma dit innan din flight och få med dig något take away om så önskas, och ja det är krav på boarding pass
 

Hafermann

Medlem
Länge sedan jag var ute och reste nu, men fungerar denna förmån även för platinum? Ska man visa boardingkort för take away? Vore kanon att kunna ta med sig en macka hem efter man landat på kvällen.
Precis som @palmen skriver så går det att ta med till flygningen. Kanon att packa upp en god räkmacka eller ceasarsallad istället för att pröjsa för en polarrulle.
 

Hafermann

Medlem
AMEX egna Centurion Lounger har en sådan policy. Jag tror för PLAT är det 3t innan avgång. Dock tror jag inte det finns en officiell begränsning på Pontus som jag har sätt.
Det stämmer och infördes på Centurionloungerna för ngt år sedan. Dessförinnan fanns inte den begränsningen.
 

Berglund

Medlem
Dessförinnan fanns inte den begränsningen.
Folk kunde ju å andra sidan närmast bo inne i loungerna och äta och dricka som om de aldrig sett mat förut! Det är rimligt med någon form av gräns. Med tanke på att boarding börjar ca 30 min före avgång och det tar ofta 5-15 minuter att ta sig runt på flygplatsen kan jag dock tycka att fyra timmar före ens flyg hade varit mer rimligt!
 

Hafermann

Medlem
Folk kunde ju å andra sidan närmast bo inne i loungerna och äta och dricka som om de aldrig sett mat förut! Det är rimligt med någon form av gräns. Med tanke på att boarding börjar ca 30 min före avgång och det tar ofta 5-15 minuter att ta sig runt på flygplatsen kan jag dock tycka att fyra timmar före ens flyg hade varit mer rimligt!
Jag håller med dig. Fortfarande generöst med möjlighet att ta in två gäster dessutom.
 

fcx

Medlem
Folk kunde ju å andra sidan närmast bo inne i loungerna och äta och dricka som om de aldrig sett mat förut! Det är rimligt med någon form av gräns. Med tanke på att boarding börjar ca 30 min före avgång och det tar ofta 5-15 minuter att ta sig runt på flygplatsen kan jag dock tycka att fyra timmar före ens flyg hade varit mer rimligt!
Både ja och nej. Har man lång transfer finns det ju en relevant anledning att sitta länge i en lounge.
 
Toppen