Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

Tonton

Medlem
Tack!

Kan ju däremot tycka att det är lite orättvist att man gör skillnad på Kredit och-Betalkortskampanjer. Vi med betalkort betalar ju lika mycket som kreditkortsinnehavarna

Det löser du enkelt genom att byta till kreditkortet, ifall du vill komma åt kampanjen :)

Det är exakt det som Amex vill. De är bara snälla och låter er betalkortskunder vara kvar.
 

FrontX

Medlem
Det löser du enkelt genom att byta till kreditkortet, ifall du vill komma åt kampanjen :)

Det är exakt det som Amex vill. De är bara snälla och låter er betalkortskunder vara kvar.

Vadå "snälla som låter "er" betalkortskunder vara kvar" Som om vi är någon slags outad grupp människor. Det är ju inte så att det är ett privilegium att vara betalkortskund, och nu var det inte det jag syftade på heller. Men nu råkar jag föredra betalkortet.

Det fattar väl jag med att det bara är att byta till kreditkortet om jag vill åt kampanjen. Man kan väl få tycka
 

Tonton

Medlem
Vadå "snälla som låter "er" betalkortskunder vara kvar" Som om vi är någon slags outad grupp människor. Det är ju inte så att det är ett privilegium att vara betalkortskund, och nu var det inte det jag syftade på heller. Men nu råkar jag föredra betalkortet.

Det fattar väl jag med att det bara är att byta till kreditkortet om jag vill åt kampanjen. Man kan väl få tycka

Absolut - men det kan ju inte komma som någon nyhet att det är såhär? Amex har ju försökt att få alla betalkortskunder att flytta över till kreditkorten under senaste typ två åren? De har inte heller erbjudit betalkort som alternativ för nykunder på länge heller.

Vi har ju sett att de differentierar Kredit- och betalkortskunderna på Elite - så inte konstigt att de gör det här heller. Hela målet verkar ju vara att du som kund ska tycka att det är mer värt att faktiskt göra bytet till kreditkortet.

Du får väl helt enkelt göra en personlig övervägning på hur mycket du tycker det är värt att betala för att ha ett betalkort över ett kreditkort.
 

Renato

Medlem
Jag har nu uppdaterat tabellen efter lite kommentarer, så jag postar den här nu. Jag har också anmält mitt gamla inlägg för borttagning av tabellen därifrån, så slipper falsk info cirkulera.

Passade på att lägga till lite annat som kan vara intressant, som jag hittade när jag grävde runt..

Visa bifogad bild 108049

Tja!

Det enda jag inte förstod är när du skriver MR per krona, årsavgift? Hur menar du. Tack
 

ekf

Medlem
Det enda jag inte förstod är när du skriver MR per krona, årsavgift? Hur menar du. Tack
Vid en spend på x kr så får du y MR-poäng. Dividera det antalet poäng med årsavgiften för kortet så får du jämförelsesiffran du frågar om. Alltså ett sätt att se hur mycket kickback man får i förhållande till den avgift man betalar.
 
Någon som har förstått hur man kommer få sina 100 kr Uberkrediter från 1 aug? Borde väl kunna koppla sitt konto till Uber på något sätt?
 

Berglund

Medlem
Möjligheten finns ju också att de krediterar köp hos Uber med upp till 100kr/månad i efterhand, om man betalat med sitt Gold.
Så har ju alla andra köp/krediteringar fungerat, exempelvis nu Platinums 2250 kr i matinköp. Köp först, några dagar senare kommer krediteringen. Känns därför ganska självklart att samma system/upplägg kommer att användas igen.
 
Toppen