Senaste nytt

Återigen möjligt att boka 2-4-1 med Eurobonus på hela Star Alliance (2020-07-10)

flatwhite

Medlem
Bwaaaah :( precis vad jag ville boka, fanns massor igår men inget idag när jag kikar i Mars/april 2021 :(
På't igen bara! Kolla längre fram kanske? Men håll lite koll på ev. OS-datum 2021 om du vill ha hotellrum i Tokyo bara.

Jag använde Uniteds sökmotor, avancerat läge, one-way Frankfurt-Tokyo (och vice versa), visa pris i miles och all Star Alliance airlines. Bara att klicka datum för datum tills ANA F dyker upp.
 

wenne87

Medlem
Yes box.

Precis bokat vinterresan till Nya Zeeland (slutet jan) för mig och kompisen, lyckades hitta BR (AMS-TPE) så är mer än nöjd. :) Som bonus blir det HND-FRA med ANA first, eller ska man hypa upp det och säga "THE Suite" på hemresan.

Rutten blev:
ARN-AMS-TPE-ICN-AKL-ICN-HND-FRA-ARN
Allt i Business, förutom ICN-HND i economy (kul med kontrast gissar jag..) och HND-FRA i first.

Lycka till! :)
AKL-ICN med Air Nz?

Tack!
 

Tonton

Medlem
Får tackat detta forum. Har följt och läst här länge och nu har jag bokat min första resa med 2-4-1 voucher. I påsk nästa år åker hela familjen till Florida i business med byten i Bryssel och New York. Det var inga problem att komma fram när jag ringde Tallinn.

Posta gärna din boning i bokningstråden! På så sätt hjälper du anta användare med inspiration, men även med kunskap om vad som är möjligt för bokningar med hela familjen.
 
Någon som vet nåt mer om hur länge Singapores spärr kommer vara kvar? Hittar en hel del roliga alternativ till resan jag har nu men har Singapore F på utresan, och den vill jag ju inte släppa. :)
 

palmen

Moderator
Någon som vet nåt mer om hur länge Singapores spärr kommer vara kvar? Hittar en hel del roliga alternativ till resan jag har nu men har Singapore F på utresan, och den vill jag ju inte släppa. :)
Ingen info har kommit om detta över huvud taget, det enda vi vet säkert är att när det väl blir möjligt igen kommer nog en ny tråd likt denna skapas väldigt snabbt och bli populäraste tråden i forumet.

Jag gissar på att vi inte får någon förvarning om när det är möjligt heller.
 

palmen

Moderator
Viktig info!

Till alla som nu bokar resor igen, tänk efter hur ni bokar era hotell. Vi vet inte i dagsläget om vi kan göra några längre resor i år eller ens i början på nästa år.
Bokar ni hotell så se till att de är 100% flexibla så ni kan avboka. Kan bli en väldigt tråkig utgift om vi inte får resa och hotellen är betalda i förskott.

Personligen bokar jag alltid helt flexibelt om jag inte är 100% säker på att åka, vilket man oftast inte är förrän tidigast någon dag innan.
Troligtvis kommer det komma en hel del bra kampanjer framöver också, perfekt med en avbokningsbar bokning då och kunna ändra till det billigare priset.

Generellt kan man säga att man bör försöka undvika att i dagsläget förskottsbetala något över huvud taget om det går.
 
Viktig info!

Till alla som nu bokar resor igen, tänk efter hur ni bokar era hotell. Vi vet inte i dagsläget om vi kan göra några längre resor i år eller ens i början på nästa år.
Bokar ni hotell så se till att de är 100% flexibla så ni kan avboka. Kan bli en väldigt tråkig utgift om vi inte får resa och hotellen är betalda i förskott.

Personligen bokar jag alltid helt flexibelt om jag inte är 100% säker på att åka, vilket man oftast inte är förrän tidigast någon dag innan.
Troligtvis kommer det komma en hel del bra kampanjer framöver också, perfekt med en avbokningsbar bokning då och kunna ändra till det billigare priset.

Generellt kan man säga att man bör försöka undvika att i dagsläget förskottsbetala något över huvud taget om det går.
Ett smidigt sätt är att boka hotell för poäng på tex Hilton och eller Radison. Om man behöver avboka så får man poängen tillbaka. Behöver man köpa poäng så har de kampanjer för detta
 
Toppen