Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

M.K

Medlem
Den sista juli med PLAT så räknar med samma datum för Gold. Fr o m 1 augusti är det med några få undantag som hyrbilar tyvärr slut med Amexspend i utlandet för mig. Många andra kort i «arsenalen» som då ger mycket bättre och därför kommer användas.

Amex blir trevliga kort för spend i Sverige istället.
 

lucasd

Medlem
Ska byta till Gold, från Platinum nu i veckan som kommer. Finns inget riktigt värde i Platinum för mig nu när resandet ser ut som det gör. Även att man tar bort 3x i utlandet fick mig att börja tveka.

Gold verkar ha blivit ett mer kompetent kort med Lounge on the go, bland annat!
 

MTheC

Medlem
Det verkar även som att AmEx nu bekräftat att Uber/Uber Eats-förmånen kommer från 1 aug. Gör ju i alla fall kortet nästan gratis fram till avgiftshöjningen.

Amex Gold.JPG
 

John Rambo

Medlem
Är det någon av er som vet hur det ser ut med hotel samt hyrbilsförmånen? Hittar ingen info om hur den ser ut för gold; tänker vad förlorar man i dessa program Hilton, Avis etc. om man ”byter ner sig” från Platinum till Gold?
 
Är det någon av er som vet hur det ser ut med hotel samt hyrbilsförmånen? Hittar ingen info om hur den ser ut för gold; tänker vad förlorar man i dessa program Hilton, Avis etc. om man ”byter ner sig” från Platinum till Gold?
Hyrbilsförsäkringen finns inte på Guld men dock på SAS Amex Elite numera(jag kombinerar dessa 2 och hade platinum för någon månad sedan) HIlton statusen är förlängd till 2022 pga covid 19. Avis/Hertz uppgradering finns mig veterligen ej på guld men den statusen kanske också hänger kvar ett tag. Det är ju lätt att byta upp sig till plat igen om och när det blir som vanligt igen
 

GOTBound

Medlem
Gold som extrakort för Plat, vad är det för krav på extrakort innehavaren?
GOTBound Jr d.ä. är snart i åldersspannet då det är bra med extra kort för ”worst case” som pappa backar upp om så behövs.

EK
 

Berglund

Medlem
Kan man skaffa ett gold-extrakort till sig själv när man har platinum? Gissar inte men skulle va fint att få Uber-dealen.
Du tror alltså på riktigt att Amex skulle ge ut en förmån till ens eget extrakort som inte erbjuds genom huvudkortet???

Det brukar bara vara Platinums extrakort som får Priority Pass till exempel. De andra extrakorten kammar nog noll, precis som vanligt. Det finns inget som indikerar att det skulle ha ändrats.
 
Toppen