Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

GOTBound

Medlem
Vi var nöjda, bra service och god mat. Vinlistan kanske inte var så bra djup i men för sommarkrog så bra. Rekommenderar grillade majsen, fisktaco, tartaren och den grillade ibericon (men allt var gott).

OT: Det låter lovande, jag och Mrs. GOTBound har en reservation för imorgon kväll.
 

rosenstam

Medlem
Enoteca Maglia på Mariaplan i Göteborg ratar Amex trots chefen själv har Amexkort. Blir att gå till någon av grannkrogarna istället. Även lågpris krogen Tullen tar Amex... ”surt sa räven...”
 

GOTBound

Medlem
Adam/Albins sommarrestaurang Ön tar inte heller AmEx. De får dock plus för att de specifikt anger att de varken tar AmEx (eller cash) redan när man bokar.

OT: Det låter lovande, jag och Mrs. GOTBound har en reservation för imorgon kväll.

Jag försöker se det hela positivt... nu kan jag spendera fredagskvällen på ett ställe som faktisk tar emot AMEX istället;
Hej kära gäst,

Vi har under det senaste dygnet haft problem med vårt bokningsystem och man har kunnat boka bord trots att det har varit fullbokat sedan en tid tillbaka.
Detta upptäcktes precis och vi är oerhört ledsna att behöva meddela att bokningar gjorda efter klockan 23.00 igår den 15/7 tyvärr kommer att avbokas.

Vi skriver till just er som har lyckats göra en bokning under denna tid då det är era bokningar som har drabbats. Återigen, vi beklagar för detta och hoppas att vi ses någon dag framöver.

Vid frågor, vänligen ring 0737-011500 mellan 10.00-14.00. Vi kommer tyvärr inte hinna svara på mail.


Med vänliga hälsningar /
Victor, Linus, Jonna och hela teamet på ÖN.
Med vänliga hälsningar/ Best regards



Restaurant Management - ÖN
——————————————————————
Adam & Albin at Carlshälls Gård - Långholmen - Stockholm

E-mail: summer@adamalbin.se

EK
 
Har någon kommit på någon workaround för att köpa app-biljetter i Skånetrafikens app med AMEX? Det går ju att betala med AMEX hos Skånetrafikens kundcenter, men jag vill ha en biljett i mobilen.
 
Toppen