Senaste nytt

Hertz har avbokat min bil, blir ingen semester?

Robster

Medlem
Hej,

Jag bokade den 15 juni en bil hos Hertz i Hammarby Sjöstad med hyrperioden 21 juli - 27 juli för att ta familjen norröver. För säkerhetsskull så skulle jag gå in och kolla till bokningen idag och den fanns inte kvar... När jag söker på bokningsnumret så står det att bokningen har blivit avbokad. Har ju självklart försökt att nå dom per telefon, men går ju bara fram tusen signaler innan man blir kopplad till växeln som inte kan göra något annat än att koppla tillbaka till tusen signaler. Nu har de sagt att stationen ska återkomma till mig. Får se vad de säger om de ens hör av sig. Jag har alltså själv inte avbokat denna bil och har heller inte fått något meddelande om att bilen skulle vara avbokad. Har guld-status.

Är ju omöjligt att få en bil till nästa vecka för ett rimligt pris, såg att europcar hade en Skoda Fabia 1.2 för nästan 6 000, vilket blir en avsevärt sämre bil till ett högre pris.

Några tips?
 

tidyverse

Medlem
Jag bokade nyligen med ganska kort varsel på MABI Roslagsgatan. Har dålig koll på prisläget, men bokade i alla fall en mellankombi (t.ex. Kia Ceed) för cirka 650 kr per dygn. Har inte hämtat ut den ännu, men utgår från att den kommer finnas tillgänglig vid upphämtningstillfället.
 

Palazzi

Medlem
Trist! :(

Finns det inga oberoende uthyrare (alltså de som inte är anslutna till Europcar, Hertz, Mabi, Cirkle K etc) i Stockholm? Vi har några sådana i Göteborg, och även om de normalt är mindre attraktiva, pga äldre bilar och inga bonussystem, så brukar de vara en räddare i nöden när sådant här händer...
Jag har t.e.x. en liten uthyrare på granngatan (mitt i centrum) som har fasta dygnspriser.

Lycka till, och hoppas du får svar av Hertz!
 

Brandten

Medlem
Hej,

Jag bokade den 15 juni en bil hos Hertz i Hammarby Sjöstad med hyrperioden 21 juli - 27 juli för att ta familjen norröver. För säkerhetsskull så skulle jag gå in och kolla till bokningen idag och den fanns inte kvar... När jag söker på bokningsnumret så står det att bokningen har blivit avbokad. Har ju självklart försökt att nå dom per telefon, men går ju bara fram tusen signaler innan man blir kopplad till växeln som inte kan göra något annat än att koppla tillbaka till tusen signaler. Nu har de sagt att stationen ska återkomma till mig. Får se vad de säger om de ens hör av sig. Jag har alltså själv inte avbokat denna bil och har heller inte fått något meddelande om att bilen skulle vara avbokad. Har guld-status.

Är ju omöjligt att få en bil till nästa vecka för ett rimligt pris, såg att europcar hade en Skoda Fabia 1.2 för nästan 6 000, vilket blir en avsevärt sämre bil till ett högre pris.

Några tips?
Vet inte vart du bor men kan det vara ett alternativ att åka till kontoret i fråga istället för att ringa?

6000 för en Fabia?
Du kan få frugans en vecka för 4000!
 

Robster

Medlem
Hej,

skrev en aning i affekt när jag startade tråden. Stationen ringde upp ca 1 timme senare, säger att de inte vet vad det beror på att bilen blev avbokad. Men att de ska undersöka saken, skulle återkomma imorgon men garanterade iaf en bil. Fortsättning följer.
 
Toppen