Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

John Rambo

Medlem
Åkte till Milano från Cph idag.
Masktvång på hela Kastrup, men i övrigt börjar restauranger och shoppar öppna där, dock inga lounger..

SAS business kändes som en värdelös produkt; inga lounger, ingen servering alls ombord (Lufthansa förra veckan hade snacks och kaffe i business, och vatten för alla på planet..).
Business bordar sist, då de längst bak ska gå på först. Inget Wi-Fi på planet. Self checkin och stängd Priority Security lane.

Förstår att läget är som det är, men business kostar fortfarande avsevärt mer, men man får knappt någon fördel annat än utökat antal väskor. Förbannade Corona..
 

Samosaguas

Medlem
Åkte till Milano från Cph idag.
Masktvång på hela Kastrup, men i övrigt börjar restauranger och shoppar öppna där, dock inga lounger..

SAS business kändes som en värdelös produkt; inga lounger, ingen servering alls ombord (Lufthansa förra veckan hade snacks och kaffe i business, och vatten för alla på planet..).
Business bordar sist, då de längst bak ska gå på först. Inget Wi-Fi på planet. Self checkin och stängd Priority Security lane.

Förstår att läget är som det är, men business kostar fortfarande avsevärt mer, men man får knappt någon fördel annat än utökat antal väskor. Förbannade Corona..
Du får trösta dig med lite fler poäng i Plus jämfört med Economy ;)
 

Berglund

Medlem
Åkte till Milano från Cph idag.
...
SAS business kändes som en värdelös produkt;
In all fairness - SAS vare sig erbjuder eller säljer ”business” inom Europa överhuvudtaget. Man erbjuder/säljer SAS Plus vilket närmast är att jämföra med en upphottad ekonomiklass.

Det är inte och är inte heller menat att vara - ”business”.
 

raffe

Medlem
Är det någon som lyckats ladda ned app:en på iPhone? Jag gjorde försök igår och fick felmeddelande att den inte finns i min region. Testade sen igen idag och då händer inget (får upp en blank ruta). Försökte även söka fram den utan framgång. Verkar funka på Android (testade på kollegas telefon).
Kollar man noga med förstoringsglas på sidan Spain Travel Health ser man att det finns en pytteliten vit text på röd bakgrund på "App store"-bilden som säger "Coming Soon!" (men när jag länkar direkt till den bilden nedan, så blir den istället enorm ;) )
app-store-coming-soon.png
 
Last edited:

MTheC

Medlem
Kollar man noga med förstoringsglas på sidan Spain Travel Health ser man att det finns en pytteliten vit text på röd bakgrund på "App store"-bilden som säger "Coming Soon!" (men när jag länkar direkt till den bilden nedan, så blir den istället enorm ;) )
app-store-coming-soon.png
Tackar! Jag såg inte alls det - förklarar ju varför det inte funkar.

Får hoppas de löser det inom de närmaste veckorna, har en resa om någon vecka.
 

raffe

Medlem
Tackar! Jag såg inte alls det - förklarar ju varför det inte funkar.
Får hoppas de löser det inom de närmaste veckorna, har en resa om någon vecka.
Du kan även använda webbformuläret med mobilen, du får sedan en länk till ditt formulär så du kan visa upp QR-koden med mobilen. Inte helt som en app, men funkar nästan lika smidigt. "You will have received an email from the address spaintravelhealth-no-reply@spth.gob.es, subject: Spain Travel Health: Form registration. In this email we have sent you the individual form code, and a link that provides direct access to the form."
 

MTheC

Medlem
Du kan även använda webbformuläret med mobilen, du får sedan en länk till ditt formulär så du kan visa upp QR-koden med mobilen. Inte helt som en app, men funkar nästan lika smidigt. "You will have received an email from the address spaintravelhealth-no-reply@spth.gob.es, subject: Spain Travel Health: Form registration. In this email we have sent you the individual form code, and a link that provides direct access to the form."
Såg det, känns dock inte lika smidigt så föredrar app:en men det får vara back-up lösningen.
 

Agö

Medlem
Åkte till Milano från Cph idag.
Masktvång på hela Kastrup, men i övrigt börjar restauranger och shoppar öppna där, dock inga lounger..

SAS business kändes som en värdelös produkt; inga lounger, ingen servering alls ombord (Lufthansa förra veckan hade snacks och kaffe i business, och vatten för alla på planet..).
Business bordar sist, då de längst bak ska gå på först. Inget Wi-Fi på planet. Self checkin och stängd Priority Security lane.

Förstår att läget är som det är, men business kostar fortfarande avsevärt mer, men man får knappt någon fördel annat än utökat antal väskor. Förbannade Corona..
Ja, kikade på antalet avgångar imorgon. En bit över 50 stycken med Star Alliance varav lejonparten är SAS. Det är dags att börja öppna upp basala saker som en lounge (de kan ju hålla den andra stängd) och erbjuda fast track igen. Jag ska flyga på söndag på en tid där ett flertal charteravgångar går - känns inte kul att den suveräna fast track som finns på Kastrup är stängd.
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Ni som rest från Arlanda senaste tiden, hur lång tid innan avgång bör man vara på plats med och respektive utan incheckat bagage?

Har en flight som ska gå 06:15 och en 06:50, där den första är endast med handbagage och den andra där incheckat bagage vore skönt.
 
Toppen